Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 795 ggr
[tiffs92]
0

kissfläckar på gerbil

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hej det är så att jag har börjat märka att min gerbil ha kiss fläckar på sig som antagligen inte går bort?. nu undrar jag om det är någon som vet vad som är felet eftersom det inte ska vara så normalt. mina andra gerbil har inte det.

tacksam för svar.

vickis
0

min ena gerbil tom hade problem med hans "snopp" så den ser inte riktigt ut som alla andras och han har gula fläckar och jag tror att dom tvätar bort det själv

[tiffs92]
0

hon har det ständigt så det är något som är fel.

vickis
0

okej för att jag tror att min gerbil har det för att han kissar snett!! asså han kissar inte rakt utan så att kisset kommer på sidorna

Nali
0

Gå till vetrinär och kolla så det inte är något fel med blåsan. Är du säker på att det är en kissfläck?

[tiffs92]
0

ja. jag är säker. nu har jag tvättat bort lite själv.

Solaika
0

Det behöver inte vara något fel på gerbilen för att den får kissfläckar. Har dom bra sand? Nån kompis som hjälper den att tvätta? (gerbiler måste vara minst 2) Rent spån? Mycket papper att boa i? Titta på den närmsta miljön innan du släpar iväg kraken till veterinär..

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

[tiffs92]
0

#6 Jag har två stycken och den andra är ren. hon är segare än hennes syrra så tänkte ändå gå till vetrinären med henne för att kolla upp det.
det kan vara så att hon inte orkar tvätta sig riktigt ordentligt.

jule
0

jag har inte läst tråden men tänkte säga lite spontant att gerbiler även kan kissa på varann när de visar dominas (rider på den andre)