Kön 9v ??
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vid nio veckors ålder borde man väl se tydligt om det är en tjej eller en kille på en gerbil ?
Har två nio veckors ungar som jag införskaffade då min ena vuxna hona blev ensam. När jag hämtade dem så var jag väldgit noga med att de skulle kolla ordentligt att det verkligen var två honor och inte en av varje kön, vilket i ett annat fall ett år tidigare ledde till 12 extra gerbiler.
Hon kollade en gång extra innan jag fick dem och sa att det var just två honor. Men idag blev jag osäker på den ena och tyckte nästan att det såg ut som den ena kanske kunde vara hane ändå. JAg hoppas så innerligt att jag har fel, för jag har inte plats för fler gerbiler nu.
Därav min fråga, man borde väl se tydligt och inte " kanske möjligtvis " om det är en hane eller ej vid nio veckors ålder ? Önskade jag kunde bifoga en rumpbild också, lättare för er att svara då naturligtvis
Om det är hanar så ser du tydligt att de har pungar (gud vad groteskt det där låter..) men jag ser tydligt på min 7-veckors hane, så du bör ju verkligen se om dina är hanar eller honor om de är 9 veckor.
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Om det är hanar så ser du tydligt att de har pungar (gud vad groteskt det där låter..) men jag ser tydligt på min 7-veckors hane, så du bör ju verkligen se om dina är hanar eller honor om de är 9 veckor.
Oj gud, förlåt för spammet, datorn hakade upp sig!

Ja, vid 9 veckors ålder ser du tydlig skillnad. Dels bör de ha pung och dels är avståndet mellan plupp och anal ordentligt mycket större än hos honor.
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida