Ngt hemskt!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Igår när jag kom hem från skolan och satt o åt, så hörde jag i buren i köket att Miyagi försökte dricka. Det skramlade som om flaskan var tom. Jag byter vatten varje kväll så jag undrar hur det kom sig. Jag tänkte att nu har den säkert börja läcka..
Jag tog upp flaskan och såg Miyagi, hon var supersmal. Olga, hennes mamma med. Vattenflaskan var full, konstigt nog.
Jag blev livrädd, Olga o Miyagi var supertunna, kisade med ögonen, precis som om dom inte orkade hålla dom uppe, hade inte grävt några gångar som dom annars älskar eller varit allmänt aktiva.
Jag kontrollerade vattenflaskan och skakade på pip-röret, som alltid och märkte att det skramlade konstigt. För att den "bakersta" kulan hade fastnat i hålet till röret där vattnet i vanliga fall rinner ner! Alltså kom inget vatten ut. Jag fick panik då jag kom på att de hade vätskebrist! Var fö´rtvivlad. Jag kände mig som världens sämsta djurägare.
Det blev snabbt att låna en av de andra burarnas flaskor och dom stod och drack i ungefär 20 min var! Sedan piggnade dom till. Tack o lov! Det blev akutfart till djuraffären o köpa en ny.
Jag vill bara varna er för att köpa de här vattenflaskorna, då det har hänt likadant med en jag känner. Mina gerbiler höll på att dö pga av detta.
hej jag har ett tips har en likadan fast den hänger med en sugpropp….
det finns ej att köpa men du kan köpa en vattenflaska och sen så köper du en sugpropp och limmar på sugproppen och sen tejpar så ska det gå toppen…. jag kan visa en bild om du inte förstår!!

Jag tycker de där händer lite då och då så jag brukar alltid kontrollera vattenflaskan när jag byter vatten. Ligger kulorna fel eller det är spån i pipen brukar de bara vara att rätta till det så kommer vattnet som vanligt igen.
#1 Det handlade inte om fästet? :P
#2 Jag kontrollerar alltid också. Har öppnat upp allt och kollat nu. Det fanns inget spån, ingenting i flaskan. Det är precis som om rör-mynningen (inne i flaskan) Har öppnats upp lite, så har kulan åkt dit, och sen har den typ stängt sig igen.. :S så kulan sitter fast där och går inte att få loss. pappa knipsade loss allting för att jag skulle kolla den igår.
Ja usch när sånt här händer. Tur att det gick vägen i.af!
Kommer ihåg när flaskan jag hade förut slutade fungera så det kom inte något vatten hur mycket man än rulade på kulan. Provade att trycka ut lite vatten och då kommer det, men inte när man tröck på kulan (ingen kula eller så som satt fast dock, försökte spola rent osv osv men hittade inget alls så kastade den)…
Numera har jag alltid två flaskor i buren för att vara på den säkra sidan! Har man små flaskor så märks det ju dessutom ganska så tydligt om de druckit eller inte så kan man ha lite koll så med om det förvunnit något. Då är man ju dubbel garderad dubbelt upp!
Hakuna matata!
#4 precis! Nu har jag små till alla mina :) Mina små gossar har 2 vattenflaskor till sina burar :) (dom är ihoplänkade ^^)
allt kan faktiskt hänga på fästet för rammlar den ner då åker ju kulan bakåt! :P
#6 evt :P Men det hände inte :o