Passar denna till gerbiler?
Jag undrar om den översta "buren" på denna sida passar till gerbiler, eller är risken stor att de gnager sig genom träväggarna?
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag tror inte att de gnager sig igenom på en gång, men du vet ju hur de är, får de chansen så kommer de gnaga hål i den. Sedan tänker jag att urin och dylikt förr eller senare kommer att åka in i träet, känns inte som en idealisk bur för dem i det långa loppet iaf.

#1 Ja det var det jag misstänkte, inte alla gerbiler som gör som Sandy & Hjortron som springer och gör alla sina behov i sandskålen och föredrar att gnaga på kartonger och toarullar.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Det där är en riktigt fin träbur, men den passar nog bättre till exempelvis hamstrar före gerbiler, då gerbiler har väldigt stort behov av att kunna gräva i djupt bottenströ. Jag tycker nog faktiskt att den viktigaste "inredningen" till gerbiler är just djupt bottenmaterial. :) När jag hade gerbiler så hade jag minst kring 15 centimeter, och de grävde alltid som galningar. ^^ Så jag anser nog det vara den största bristen på träburen, även om de säkert kommer att gnaga på den också. :)
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
Iofs är det plexiglas framtill så det går ju att ösa på med djupt bottenmaterial, fast då går det inte att använda den utdragbara botten och det lär säkert komma damm genom springorna på sidan, men det går i alla fall. ^^
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
hade den varit i glas så hade det någ gott skit bra och alla gerbiler skulle älska den ;D mina skulle gjort det jallafall:D man kanske kan göra en likadan fast med glas?