Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikett: burar-inredning
Läst 891 ggr
AnneN
0

Duna eller liknande till gerbiler?

Hade för typ 20 år sedan en dunabur till en hamster. men det var ju då det och minnet sviker lite.

Passar de större varianterna bra till gerbiler? Är de lätta att ståda? Hur är det att inreda dem?

Många frågor, men jag är mest bara nyfiken.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Nali
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

En duna är oftast inte bra till gerbiler då dom älskar att klättra och springa och hålla på. Dom gnager sig även ur en duna jättelätt speciellt där vattenflaskan sitter, själv har jag ett 300L akavrium till mina 2 prinsar ;)

AnneN
0

#1 Okej då var det som jag trodde då, mer lämpligt för hamstrar som är mindre gnagiga av sig.

Jo akvarium är ju det ultimata att ha till gerbiler då de är gnagsäkra och lätta att inreda.

_**/Mvh Anne

Nali
0

AnneN
0

#3 Aha, tack den artikeln hade jag glömt bort Glad

_**/Mvh Anne

southdakota
0

Jag tycker Duna ändå är ganska bra för de är så pass smidiga att städa, hålla hygienska och flytta. Nackdelen är som sagt att grävmöjligheterna är något sämre än i typ akvarium och SAMLA-låda, och att de kan gnaga sig ut. Men om de gnager sig ut varierar mellan gerbil till gerbil, de flesta gerbiler jag haft i Duna har aldrig gnagt på plasten. Och gräva kan de ju faktiskt göra bara du ger tillräckligt mycket spån, dock upplever jag det som svårare att göra ordentliga gångar, så det blir lite viktigare att kompensera detta med andra tunnlar, hus och sådant. Så personligen tycker jag duna är ett helt okej alternativ, faktiskt ganska bra, även om det kanske inte det är det mest ultimata. =)

Angelclaw
0

#5 Jag är benägen att hålla med. Vad man bör göra om man ska ha duna är att täppa till hålet för flaskan och hänga den i taket ist. Då får man i mer spån, och som du säger, tunnelalternativ och hus är bra att ha mkt av!

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler