Kliar sig väldigt
Min hona Doris kliar sig så väldigt sen två veckor ungefär tillbaka. Jag provade att städa ur allt ordentligt då för att se om det blev bättre. Lite bättre blev det kanske, men hon kliar sig ändå en del och speciellt i ett öga. Det blir geggigt eftersom det retas och jag har försökt tvätta det varje dag med sterila engångsögondroppar.
Köpte nytt hus till henne och gjorde nya hyllor för ett tag sen, kan det vara nåt med det materialet som hon inte tål ?
Hyllan är i furu, köpt på byggvaruhus, och huset är jag inte säker på men tror det är furu det med. Ett sånt där fyrkantigt i tunt ljust hyvlat trä och inte de mer robusta med bark på. En tanke bara
Finns det nåt mer jag kan göra ? Vi var alldeles nyss hos vetrinären för en hälsokoll och de tyckte allt såg bra ut, detta kom efteråt
Vad har du för bottenmaterial? För ibland kan det vara det som de reagerar på, om de dammar lite. för när man tömmer buren och sen häller på nytt så är materalet lite mer helt, och sen biter ju gerbiler ofta på bottenmaterialet, så de dammar lite mer.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Har varit hos vetrinären med henne och de trodde att det var något invärtes som iriterarde henne. Det kunde också vara att hon bott själv ett litet tag, hon sa att de kunde bli stessade av det och börja och klia sig och hålla på .
Tycker det är bättre nu faktiskt, hon har ju fått sällskap igen och så tvättar jag ögonen på henne varje dag, med steril koksalt från apoteket.
Jaha okej :) Får hoppas att det inte blir värre igen då :)