Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettgenetik-färger
Läst 2531 ggr
Sandrew1
0

Vilken färg?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Detta är Mikaz och jag undrar vilken färg han är? Han har en fläck vid nosen, en i pannan, och en i nacken. Han har en vit svanstipp och hans mage är helt vit.

Pälsen är också olika färger, längst in är den ljus och längst ut på hårstrået är det mörkt.

Någon som vet vilken färg han är?

[Tassy]
0

Agouti WSP

Sandrew1
0

Okej :) Va står WSP för? :)

Sandrew1
0

Är WSP = White spot?

southdakota
0

Måste bara säga att du har en enormt fin gerbil! Så söt! Kyss
#3 Stämmer Glad

Sandrew1
0

#4 Ja visst är han :) Han är helt underbar också :)

Okej :) Satt i säkert 2 timmar och försökte komma på va har var för färg, men de va jätte svårt Obestämd Men de var ju bra :) Nu vet jag då :)

Min andra gerbil är en agouti Glad

Har du några gerbiler?

southdakota
0

Ja, har 6 stycken. Och har haft en del vittecknade agoutis, bland annat var min favorit, en hona, en white spot agouti precis som din hane. De påminner en hel del om varandra i utseende, kanske därför jag fastnade för honom. Flört

Sandrew1
0

Hihi :) Ja kanske det, jag vill gärna köpa fler gerbiler, men jag går i skolan och jag bor på skolan så de får vara hemma under skolveckan, min pappa tar hand om de då. så kommer inte bli fler innan jag tagit studenten :)

Kram

southdakota
0

Haha, nej, kan förstå om din pappa inte vill ta hand om ett helt gerbil-zoo i veckorna. Flört Men har man väl skaffat ett par så är det svårt att motstå frestelsen att skaffa fler!

Sandrew1
0

Haha :P njaa, han gillar ju de och så men vill inte ha fler att ta hand om :P Och det är ju faktist mina så han ska ju inte behöva ta hand om de alls egentligen, men men.

Sen om de går så skulle jag vilja ha Burmese eller Siamese, så underbart fina :D

Men jag vet inte vart de finns uppfödare som föder upp de.

Kram