Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettburar-inredning
Läst 1692 ggr
vevelin
0

akvarium/terrarium?

hej, vad är bäst, ett akvarium eller ett terrarium för gerbiler?

annaforsgren
0

Akvarium är bäst för då kan man ha mycket spån som dem kan gräva i. Har man terrarium så kan man bara ha en begränsad mängd spån eftersom att man måste dra glasdörrarna på framsidan för att ta ut gerbilerna.

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

cecilia34
0

Håller inte med där.

Jag har terrarium och precis lika mycket spån som i ett akvarium 25 cm ungefär. Man öppnar bara ena glasdörren litegrann så att de kan komma ut och det ramlar inte ut så mycket spån ändå.  Funkar alldeles utmärkt. Dessutom är det lättare för dom att springa in och ut ur terrariet som de vill när de är ute och motionerar i sin hage    Glad

tjoffsa
0

#2 håller med dig. dessutom tycker jag att gerbilerna blir mindre rädda om handen kommer från sidan och inte uppifrån. Och djuren älskar att kunna skutta ut självmant.

tjoffsa
0

nackdelen med terrarium är att det är mycker dyrare än akvarium och svårare hitta på annons.

jule
0

Jag tycker att akvarium är bäst. Man kan ha mer spån och mina gerbiler hoppar upp själva på kanten även där så behövs inget terrarium för det.

Fawo
0

Jag lyckades hitta ett terrarium som har 26 cm botten innan glasdörrarna börjar. (Mycket spån!!! :D )  Mått: 110x50x70 cm.

Super bra enligt mig, Dock har jag den till min guldhamster.
Hittade den på blocket för 600 kr i jättebra skick :)

// Fawo (;

Denna kommentar har tagits bort.