Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikett: allmänt-om-gerbiler
Läst 1468 ggr
AnneN
0

Hur gammalt är gammalt?

Det jag läst mig till är att de lever ca 2-5 år, mina odågor blir 3år i år och de håller samma tempo och är lika pigga och glada som de var den dag vi hämtade dem för oj, blir det 2 år sedan snart(?)

Jag tycker inte alls att de verkar gamla, men då jag pratade med en på djuraffären så tyckte den personen att "Oj då börjar de väl bli gamla, slöa och blir lätt sjuka nu då?!" Hon blev jätte förvånad då jag sa att de var lika pigga som för 2år sedan och att de aldrig haft minsta lilla sjukdom sedan vi skaffade dem.

Ja när börjar man räkna en gerbil som gammal egentligen?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

jule
0

Tyvärr har ju medelåldern sjunkit på gerbiler så det är mer ovanligt att de blir säg över 4 år. För tillfället är jag glad om mina blir över 3, vilket är lite sorgligt :(

isafisa
0

Jag hade sagt att dina är gamla, men då vet jag ju vilka du har och det skulle inte förvåna mig om de blir äldre än vanligt :) Men jag brukar kalla mina gamla när de börjar kännas slöare och inte riktigt hänger med längre.

Håller med Jule om den sjunkande åldern… Många av mina har dött före 3 år och resten har hunnit bli 3 för att sedan tackla av nästan direkt… Har en gamling på 3 år nu (skruttig och slö) som jag direkt efter hans födelsedag fann en början till tumör på :/

AnneN
0

#2 Ja du känner ju mina små tokar rätt väl Skrattande

Hjortron ska fylla 3 år i september och Sandy fyller 3 år om bara några få veckor.

Trist att medelåldern på gerbiler har sjunkit Rynkar på näsan

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Vosjes
0

Alltså det är olika mina gamla gerbilers medel livslängd låg på 5-9 år medans andra gerbiler avled efter 2-3 år men efter 3 år brukar jag hålla ögonen extra öppna i alla fall.

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur