skillnad hona/hane?
Jag undrar vad det är för skillnad påatt ha 2 honor och att ha 2 hanar? Är det ena könet mer sociala mot varandra eller mot människor? Vilket är "roligast" att ha om man bara vill ha för sällskap?
Medarbetare på westernridning.ifokus

Många säger att honor är lite mer aktiva än hanar. Men personligen så tycker jag inte att det är någon skillnad utan det är olika beroende på individ och hur de är avlade.

Tycker också det beror helt på personlighet hos individen
Självklart ligger det mesta i personligheten, och man kan ju aldirg säga i förväg hur en individ ska vara. Men om man endå försöker att generallisera det hela, är den allmänna uppfattningen att honor är det lite mer fart i? Hur är hanar då? Generellt lite lugnare/mer stillsamma?
Medarbetare på westernridning.ifokus

Jag tycker att hanar i regel är lugnare och kanske något mer lätthanterade, framför allt för yngre/barn. Medan honor är mer kontaktsökande och har lite mer fart. Men det är ju såklart individuellt. Men så är det med mina iaf. Så det beror ju på vad man vill ha.
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
Jag instämmer med övriga. Min största kelgris var en hane, men min största lilla hypermus var också hane. Totalt olika personligheter, tillika bästa vänner.
Honorna jag har haft/har är mer självständiga och envisa.

#5 Jabba lugnade sig med åldern ;P
Does it become a walk?
/Ida
#6 I jämförelse med Iskall så var han speedad ända till sista halvåret 

#7 Han slog sig väl till ro med Bianca då :)
Does it become a walk?
/Ida
Förmodligen 
Men även innan så var han mycket lugnare hos er av någon anledning. Det hänger väl nåt mysproppspulver i luften hos er 

Haha.. ja, när Tova slutade vara galenpanna så vart det som att alla lugnade sig o blev mysproppar :)
Does it become a walk?
/Ida