Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettbilder-berättelser
Läst 1910 ggr
Sara87
0

Mina tre gerbiltjejer

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När jag blev sambo för ca två veckor sen blev jag även matte till tre gerbiltjejer.

Tänkte presentera dom här:

Sara87
0

Snöboll är först ut.

Sara87
0

Snöboll igen

Sara87
0

Snöboll..

Sara87
0

Sean Banan… :D

Sara87
0

Bananen är vaken :)

Sara87
0

Kolbit :)

Sara87
0

Töserna sover bredvid varann :)

linaelsy
0

himla söta! hur gamla är dem?

Sara87
0

1 ½ år ungefär :)

Gerbilflicka
0

Vilken härlig mix av färger!

Vart kommer de ifrån?

Pose-idon
0

Oj vilken häftig teckning Snöboll hade, har aldrig sett den teckningen förut. FörvånadSkrattande Supersöta! Kyss

//Elin

Gerbilflicka
0

#11 Det är en mottled. Seriösa uppfödare brukar så vitt jag vet inte avla på det eftersom de ofta blir döva, därför är de tack och lov ovanliga (men ack så vackra!). Det är stor debatt i Finland just nu om man ska avla eller inte avla på dem.

(Försöker inte trampa på några tår nu, man måste inte vara oseriös för att man har fått mottled i sin uppfödning. Jag menar endast att uppfödare med kunskap om problemet numera inte sätter en mottled i avelspar.)

petrizza
0

Vad fin färg snöboll hade! De är jättesöta alla treSkrattande

Min konst- blogg: http://petrahyberg.wordpress.com/

[Djurlinnea]
0

Gud vad söta! :D Och ja vilken häftig teckning Snöboll har! :D

Pose-idon
0

#12 Funderade på om det var nåt sånt. :)

//Elin

Sara87
0

#10 Vet faktiskt inte var de kommer ifrån.. Min sambo fick de från sin syster som inte hade tid med dom.. :p

#12 Intressant läsning.

Ja dom är jättesöta! Snöboll brukar bli de flestas favorit faktiskt :D

Gerbilflicka
0

Bara av intresse för färgen… är hon döv?

Jag gillar Kolbit massor, med sina fina vita tassar. Kyss Brukar vara ett tecken på att gerbilen bär på mottled så det är inte heller så vanligt.

Sara87
0

#17 Inte vad vi märkt…eller vi har väl aldrig tänkt på det rättare sagt för vi visste inte om detta förrän vi läste det du skrev..

Hur märker man om hon är döv?

Ok, ja, dom är ju kullsyskon så..det fanns väl mottled i kullen då antar jag…

Sara87
0

#17 Vi tog upp tjejerna å gjorde olika starka ljud för att testa reaktionerna. Vi såg ingen som helst reaktion hos Snöboll. Öronen ryckte inte eller nånting som det gjorde hos Bananen å Kolbit… Så ja, hon är nog döv då.

Gerbilflicka
0

#19 Okej, tack för informationen! Ville gärna veta eftersom jag hittils inte har träffat en mottled som inte varit döv. Väldigt synd eftersom det helt klart är en av de vackraste färgerna.

Sara87
0

#20 Ja, det är en väldigt fin färg å teckning :)
Men som jag sa åt min sambo som blev lite ledsen över upptäckten, att hon vet inget annat å mår bra ändå.

Men det va ju ändå intressant att veta att hon inte hör oss. Det är ju liksom inget man tänkt på att kolla förut… :P

Gerbilflicka
0

Sant. :)

Viktigt att tänka på är dock att det kan vara svårare att sätta ihop en döv gerbil med en ny kompis om hon skulle bli ensam. Som tur är så har hon ju 2 systrar så jag hoppas att ni slipper den situationen.

Sara87
0

#22 Ok. Kan va bra att veta.. Men som sagt, hoppas vi slipper den situationen :)

Angelclaw
0

Åh vad fina tjejer!

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

Sara87
0

Tack :)