Leksaker och hus
Hej,
Jag har precis fått 2 stycken gerbiler. Nu undrar jag vilka leksaker och hus man kan köpa till dem. Hur vet man att storleken är lagom?
Fungerar tex denna?
http://www.djurbiten.com/shop/?artnr=6130&cat_id=54
Eller är hålen för små?
/Isac

De flesta leksaker åt hamstrar fungerar även till gerbiler. Det man inte bör köpa är saker i plast och tyg då de kan få i sig plast och trådbitar. De ska inte ha hjul heller då de kan skada rygg och svans :)
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
ja den där tunneln funkar har en lika dan fast lä'ngre:)

Japp, tunneln ovh bron funkar fint. Gräsbollen vet jag inte och som sades ovan, ej plast eller tygsaker
kommer dom in med huvudet så kommer dom in med kroppen:)
Mina två gerbiler älskar att bygga en varm bädd och små tunnlar av toalettrullar som de har tuggat sönder själva. Jag har en plastboll (vet inte om man egentligen ska ha det, men bollen kan de inte på något sätt få grepp om/ inga hål i bollen) och de leker mycket och puttar på den.
Ta gärna ut dom på din säng och låt de springa och leka vid sakerna i sängen (som inte e farliga då självklart!), jag tror de kommer ha jätte kul om du leker med dom :)

#5 Plast ska du inte ha, det är inte bra för dem om de skulle få i sig. Det kan nämligen skära upp i magen då:O
jag har en boll som dom får springa i :P
#7 Jag skulle rekomendera dig att sluta låta som springa i den. Det är inte bra för deras kropp.
Plast bollar och hjul att springa i är "Big No No" för deras som kroppar.
Hälsningar Malin
Trä hus att göma sig i och saker att gnaga på t.ex toalettrullar och olika kartongslag.Men andvänd INTE plast!
min förra gerbil älskade toarullar, jag gjorde lååånga gångar med bara toarullar som satt fast i varandra. Men mina nuvarande gerbiler i stort sett hatar toarullar, de är mest i vägen verkar de som. De puttar bort de och gnager inte ens lite på dem för än alla andra kartonger är trasiga, alla gångar är byggda och de har sjukt tråkigt.. Det kan ta upp till en månad innan de ens försöker.
De försöker gå igenom ibland men de brukar inte funka.
Min blogg med olika tips & trix, fakta och råd för små husdjur!
http://catchfatch.bloggplatsen.se