Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 2150 ggr
[Koppsal]
0

konstiga ljud !?

jag väckte mina gerbiler som är väldigt morgon trötta. de har sovit hela förmiddagen.

det erbjuds såklart smaskig mat när jag kommer så båda två var snabbt uppe. den ena började låta som.. eh.. typ ett marsvin. det påminde om någon slags blandning mellan hicka och marsvins ljud. fast inte lika högt som marsvinen låter såklart.

är detta något farligt ? hon slutade efter någon minut. det lät verkligen konstigt.

och sen,, om de nyser.. som jag har hört dem ibland,, inte alls ofta.. kan det vara något också? :(

vickis
0

min ena gerbil jerry är död nu men en gång så var jag i mitt rum och märkte att det lät konstigt så jag kollade var det va… och han brukade intevilja komma upp frivilligt. men den här gången kunde jag bara ta upp honom utan motstånd… konstigt tyckte jag men jallafall han satt i mammas knä och bara lät konstigt och sen liksom andades han väldigt konstigt han typ satt och gunga fram och tillbaka… sen försvann det:!! bara så där.. jätte konstigt…. vi fick lungna ner han genom att klappa honom det var då det försvann…

FörvånadFlört

[Koppsal]
0

hm… mina gerbiler gungar inte iaf.

fast alltså de kan sitta och typ 'gnissla tänder'.. fast de inte är arga på något sätt. bara när de vil lupp i handen sitter de där jag bruakr ta upp dem, och så kollar de på  mig och så låter det som om de kvittrar lite, fast endå inte. och så ser man att kinderna rör sig…

när de kommer upp i handen slutar de…

vickis
0

hmmm… konstigt…Obestämd

vickis
0

jag tror att han andades väldigt väldigt fort jag tror det var därför man typ att det såg ut som han gungaFlört:O

[Koppsal]
0

jaaa…

hmm hahahah :)