Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettbeteende-temperament
Läst 1202 ggr
zanrio
0

Tar bak öronen!

Hej, när jag lyfter upp min ena gerbil och pratar med henne så tar hon bak sina öron ( ser jätte söt ut! )

Vet någon varför? Om det är att hon tycker det är obehagligt eller liknande? Skulle vara kul att veta!:D

cecilia34
0

Mina gerbiler brukar göra så när det är väldigt höga ljud nära dem. Du skriker väl inte åt den ?  Glad  Skojar bara

Typ om man dammsuger i närheten så tar de bak dem som du säger och lägger dem tätt efter huvudet, för att skydda hörseln.

Men varför din gör det när du pratar med den , det vet jag faktiskt inte.

Neoos
0

Det är tecken på att dom är arga eller tycker någonting är obehagligt.

southdakota
0

Som sagt så tyder det på att den är irriterad, eller att det är för högljutt. Tungan ute

zanrio
0

haha okej, för jag pratar inte alls högt xD

vickis
0

min gerbil tom är en tjur gubbe han är gammal och så och så fort jag tar upp honom så tar han bak öronen det är nog mest bara för att han vill att jag ska släppa ner honom Glad

zanrio
0

#5 ja, jag funderade också på om min lilla tjej är höjdrädd? xD Eller om hon inte gillar att bli buren:)

Sjumillaskogens
0

Om du pratar nära henne kanske det du "blåser" lite på henne. Gerbilerna tycker att det är obehagligt och drar bak öronen.

zanrio
0

#7 så kan det ju med vara:D för nu när jag tar upp henne pratar jag inte med henne o då har hon inte bak öronen:D