Dvärg gerbil
Har ni någonsin träffat en extra liten gerbil vid vuxen gerbil ålder?
Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

Det beror på vad man menar med dvärg.. Jag har haft en liten tös som aldrig vägde över 55 gram. Hon var mycket mindre än alla andra. Men dvärg vet jag inte om jag skulle kalla henne.
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida

Jag fick två otroligt täta kullar på en misskött omplacerings hona fråga mig inte hur då hon bodde ensam under båda kullarna då vi inte hittat en passande kompis till henne och vi behövde bli av med lite lort och beteende störningar men i alla fall, i den andra kullen blev det två dvärggerbiler när den överlevande bebisen var runt året var hon ca 5 cm stor medans de andra gerbilerna var 10-15 cm stora.
Vikten vet jag inte men det kan inte ha vart mycket, hon vägde som en 3 veckors bebis typ.
Dvärg och dvärg, en utav mina tjejer är väldigt liten.Tänkte hela tiden att hon skulle komma ikapp mina andra djur men när hon var ett år och hennes bur kamrat var fem månader var den fem månaders gamla mycket större och skillnaden verkar bli större även nu så hon förblir väll väldigt liten!
Hennes syskon ska tydligen också vara väldigt små i kroppen. Så hon förblir min lilla bebis
Tidigare har jag haft ganska stora djur så det känns lite knas!
lovisa

Hihi förståligt när min lilla gråa hona var runt året och fortfarande som en liten bebis i storleken blev jag lika förundrande varje dag så vi fick handikapp bygga buren åt henne.
Detta är inte hon men så här stor var hon som fullvuxen