Sov gott.
Idag fick jag höra att en av mina gamla bebisar som såldes till en tjej några mil från mig dog i helgen.
Hon var helt svart och världens mysigaste hon blev även mamma till 4 underbara ungar i år skulle hon bli 9 år gammal så det var väl dags för henne att gå vidare.
Enligt obduktion var hon frisk och kry för att vara så gammal men dog av ålder. Hon dog i sömnen då hon fortfarande låg stillsamt kvar på sin plats där hon somnat innan ägaren gick och lade sig. Lilla älsklingen.
Jag sörjer förlusten av en av mina fd bebisar och sörjer med hennes ägare. Sov gott
Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

Vad otroligt gammal hon blev ändå, tror aldrig jag har hört en så gammal gerbil förut. Vad fint hon fick somna in, förhoppningsvis med sina kamrater. Väldigt fint. Nana gott vännen

Alla "mina" avkommor har blivit över 6 år gamla om de inte avlidit av en olycka men hon har det bra i Gerbilhimmlen ihop med sin bror som dog i höstas. 
rekordet på gerbiler i ålder är ju tio år 
så du och hon är ganska nära…
sov så gott sörjer med er…

Jag är bara glad att hon fick spendera en sån lång tid ihop med sin älskling det är inte många som får göra det och det är någonting som är guld värt.
Efter att de blir över 3 år brukar i alla fall jag bli lika lycklig varje morgon man ser att de fortfarande lever som tur är blev mina bebisar och avelsdjur äldre än 6 år hela bunten vilket är väldigt häftigt.
Pappa gerbil dog av en häftig fight med sin könsmogna son över natten när vi sov och mamma gerbil dog vid 7 års ålder samt några av deras avkommor som stannade hemma gick bort vid 7-8 års ålder och det är riktigt häftigt och härligt att kunna njuta av sina småttingar så länge.