Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettburar-inredning
Läst 1696 ggr
[00liviaaaa]
0

Delad bur?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!Glad

På måndag ska jag åka tåg med mina två gerbil hanar upp till min kompis som har två gerbil honor. Vi tänkte att vi skulle dela av hennes 200 liters bur på två och ha honorna i den ena delen och hanarna i den andra delen.

1. Har ni något bra tips på att dela av buren med, gärna bilder på era eller text?

2. Kommer våra gerbiler att känna doften av varandra och bli helt till sig eller de är som vanligt?

Tack på förhand, och svar så snabbt som möjligtTungan ute

Bifogar en bild på min kompis bur också!

[Tassy]
0

Jag gick till glasmästeriet och fick en skiva med rätt mått som jag kittade fast. Men det tar dagar för den att torka.

Ni kan inte ha öppet med t.ex. nät eller annat som släpper igenom doft, då riskerar ni gräl i de existerande flockarna och det är fruktansvärt stressande för djuren.

[00liviaaaa]
0

#1 Ok, tack för svaret!Glad Hur är bäst att göra tycker du då? Ha två burar eller dela av buren?

[Tassy]
0

Enklast i erat fall är nog att ha 2 burar eftersom det är kort om tid. Annars tycker jag det är snyggt och smidigt att ha ett riktigt stort kar med avdelningsglas som permanenta burar. Men det tar ju som sagt tid att få tag i en glasskiva med rätt mått, och sedan att limma/kitta fast den och låta alltsamman torka.

[00liviaaaa]
0

Jaa, det är nog enklast:) Men problemet är bara att de kan ju inte bo i en 50 liters låda i sex dagar?:0 det är ju djurplågeri:( (den de ska åka i)

Vi får se om vi hittar någon annan låda..:/