Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 1301 ggr
Snowie
0

Klarar sig själva?

Den 23 december runt kl 16.00 ska jag till min morsa som bor några mil bort för att sedan fira jul tills den 25 december på morgonen som jag då far tillbaka och är hemma på dagen.

Funderar bara om jag kan kanske lämna gerbilerna hemma? Jag kan ta med dom till morsan men den 25e december tror jag inte jag kan ta med dom hem isåfall. Då jag inte äger en bil osv.

Funderar darför om dom klarar sig i 24+12+6 = 42 timmar?

Eller är det montro för länge?

cecilia34
0

Dom klarar sig bra i två dygn skulle jag tro, bara du ser till att det har ordentligt med mat och vatten och saker att göra tills du kommer tillbaka igen.  Då ska det nog går bra

Snowie
0

ookej tack

Neoos
0

Det är ingen fara, dom klarar sig i 42 timmar själva. Har själv gjort så någon gång och dom klarade det galant Flört

Solaika
0

Lägg ner en bit gurka ifall vattenflaskan pajjar

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

UlrikaD
0

De klarar sig säkert men man ska vara medveten om att det finns en lag som säger att djur måste ha daglig tillsyn.

cecilia34
0

Enligt Svenska gerbilföreningen så kan man " med gott samvete lämna dem själva i 48 timmar ". Står faktiskt så  . Läste det där när jag var nybörjare och höll på att läsa på.      Glad

Nån gång gör nog inget bara man inte håller på så jämnt

Smart tips med gurkan       Skrattande

Ellenfyrkant
0

Det tycker jag är okej, det är ju bara 1 dygn de inte får tillsyn.

Mvh Ellenfyrkant

Snowie
0

Justja, glömde bort att min pappa jobbar :D Så han kommer att vara hemma, däremot drar han den 25 december, som jag ändå kommer hem på.

Så han kommer kunna sköta dom iaf :)

isafisa
0

Ja då är det ju helt ok :)

cecilia34
0

Toppen =)