Helloo..^^
Är en snart gerbil ägare :)
har beställt 2 honor idag och väntas få hem dom om en vecka ! >.<
Undrar lite finns de några uppfödare i sundsvall?
Hej och välkommen! 
Vad roligt, glöm inte lite bilder när de är hemkomna. 
I Sundsvall? Hm… jag vet faktiskt inte riktigt.
Tackar:D har tänkt o tänkt, hur kan jag ha missat dom här små söt sakerna:O övergick från fiskar till dom här nu på två dagar:P vart lite less och kände nä nu vill jag ha ngt söt sak hemma:O
Men som alltid vill inte djuren finnas på plats när jag vill ha dem T.T
Visst ska försöka ta bilder^^ har ingen kamera :O men ska försöka^^.
Förstår, gerbiler är ruskigt söta och roliga!
Ska de beslagta fiskarnas akvarium? 
Jupp ^^ har hittat en super bur som jag ska bygga till sommaren så tillsvidare får dom bo i mitt akvarium men dom har lekhaga också från ikea^^
har sett två delad bur med akvarium på botten och vanlig "bur" som en 3 våningshamster har ihop satt:) såg bra och mysigt ut för dom så de ska byggas framöver:)
Menar du någonting liknande detta http://www.mightyoaktrading.com/store/images/2630.jpg? Då skulle jag rekommendera att enbart använda akvariumet, känner mig lite som en glädjdedödare som krossar dina burdrömmar men gerbiler kan få diverse problem av gallergnagning, t.ex. utslitna tänder, skavda och irriterande nosar. Gerbilerna lever nog gladeligen vidare i fiskarna akvarium - akvarium är nämligen en jättebra bur åt gerbiler! 
haha jaa det var den^^
ingen fara jag gillar utmaningar och klura O.O
har redan ringt o medelat att jag vill ha alla toarullar från mina vänner och bekanta lol.
Men när jag var på jakt efter gerbiler så såg jag en stackars hane som var ensam på zoo affären som klöste på glasrutan. stog o lyssnade på damen som berättade att man bör köpa 2 minst och tänkte, hur kan ni då har en kvar<.<
synd så var han fel kön för min del annars hade jag räddat han.
Allra Bästa buren? är som Southdakota säger akvarium, byt inte ner dig till något sämre ;)
Jag känner inte till några uppfödare i Sundsvall, närmsta jag vet är nog faktiskt jag, som finns i Färila.
På Arken i Sundsvall? Då kan det kanske vara denna?
Stackare…
Tror jag kommer hålla mig till glas^^ känns lite renare likaså :O
Färila hmm nu måste jag söka O.O
Har itne hört talas om den staden o.o
har försökt läst och läst lite mer om färger och all a b c d e blir lite förbirrad T.T var bara ett exmpel :P men vilken färg är lite mer "värd" eller mer udda?
kan vara, en mager sak som var grå iaf >.< köper inte djur från arken. för när jag hade kampfiskar hade dom dem i mini kampfisktankar.
så inga djur från den kedjan längre för min del.
Färila.. stad? hahah! Det är platsen på jorden som gud glömde, finns knappt på kartan :P ligger mitt i skogen mitt i sverige typ.
haha kan inte vara så illa;)
naaaw nu när man har sett på alla era bildtådar så längtar jag efter mina busfrön :(
jo, det är nog värre om jag ska vara ärlig :P
haha tycker denna stad är en håla :o
men du har en fråga är gammal sliten strumpa och vante populärt? som leksak? läste på ngn sida att de funkar O.O
Men vilket djur vill leka med strumpor:P
funderar på gräva fram alla gamla leksaker och försöka hitta gammla byggklossar i trä (som inte är färgade) tror jag har sådant nere i källaren :O kanske funkar O.O
Nix, inget tyg ska de ha, de kan trassla in och skada både svans och bakben.
Träklossar kan dock vara lackade, kolla så det inte är giftigt först bara :)
När jag var liten hade jag en hamster som byggde bo av strumpor, helt enormt vilket fluffslott han fick till!
ook inget tyg kanske är logiskt men man vet aldrig :O fråga kan man alltid göra^^
Joo hamster är en roliga gnagare hade en hona som ingen hane ville para sig med, hon var lika stor som en råtta:P
men hon var tuff och snäll^^
funderar på antigen köpa nytt akvarium el terrarie O.o samma sak kanske o.o vad tycker du?
terrarie blir besvärligt eftersom det öppnas på sidan och gerbilerna behöver ha mycket strö för att gräva. Med andra ord kommer det välla ut strö ur buren varje gång du öppnar den om du inte kommer på någon fiffig lösning :P
hmm vet inte om de är pgd av trötthet men man sitter och funderar, kan inte vara så svårt o bygga ett eget o göra öppningen på toppen O.O el ngt o.o haha kul o fundera
men då är ju akvarium billigare och enklare haha :P
jooh kanske de :O haha får fundera O.O
Jag känner inte till någon uppfödare här i Sundsvall, men är det att få ungar med gerbilerna du är ute efter?
Tråden är gammal, sedan Januari :)
Hur skulle jag kunna veta det?
Man kan se datumet då tråden postats, och även inläggens datum. =)
Men att gamla trådar dyker upp då och då är ju egentligen ingen fara. ;)