Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettbeteende-temperament
Läst 1593 ggr
cecilia34
0

Brunst, gosig

Min älskade Doris blir så speciell när hon brunstar. Hon blir alldeles gosig och till sig när man visar sig, och sträcker man fram händerna till henne så viftar hon nästan på svansen och hoppar direkt upp och sen upp på axeln.Och där kan man klappa henne och mysa mot kinden.  Och snusa på henne, hon luktar sååå gott.

Hon blir väldigt rastlös ocksåoch vill absolut inte vara inne i terrariet en enda minut, hon måste ut med en gång.

Brukar låta henne dominera lekhagen de dagarna hon är sån.

Men så gosig som hon är då är det höög mysfaktor på.  Pussisen     Kyss   Skrattande

zanrio
0

Mysigt!:D Jag vet inte hur jag ska se hur mina brunstar :/ Ngt tips?:)

cecilia34
0

Mina brukar nästan trycka rumpan mot golvet och vända ryggen till sin kompis, eller så stampar hon framför kompisen och sen vänder ryggen till men rumpan nedåt och kommer kompisen fram till henne då så lyfter hon på rumpan.

Och om man själv klappar försiktigt på rumpan eller nära svansroten så lyfter hon också på rumpan.

Så syns det på två av mina honor, de andra syns inte alls på faktiskt

zanrio
0

ok, asså. Deras "hål" (:P) Blir det mer öppet eller så? Jag tror jag har läst det någonstans att det är ett sätt att se om de brunstar på:)

ekorren
0

Två av mina små knasbollar turades om att vara "hane". Ena varvet var den ena som jagade och hoppade upp på ryggen. Andra varvet var det den andras tur. Och så höll dom på ett bra tag. Dom hade troligtvis blivit brunstiga samtidigt…

Små stollar hihi ;-)

cecilia34
0

#4 Ja så gjorde min ena hona i början, hon kunde jaga  sin kompis runt ett helt rum samtidigt som hon försökte jukka på henne . Då trodde jag nästan att hon var en hane      Glad

zanrio
0

#5 men så gör min ena på den andra? Jag trodde det var dominansridande?:)

Sjumillaskogens
0

Det är såå mysigt! Min lilla Rose brunstade för första gången igår och hon klättrade och gosade, satt med på axeln nästan hela dagen.

southdakota
0

Mina brukar inte vara gosigare, dock vääldigt kontaktsökande ;)

cecilia34
0

Och så blir hon ortoligt rastlös också, vet inte vilket ben hon ska stå på och vill absolut inte vara inne i terrariet den dagen. Och klättrar upp och ner på mig