Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettbilder-berättelser
Läst 1291 ggr
eellzyy
0

Inte som det ska, eller?

Hej hej! jag har en kompis som köpte två gerbiler från en djuraffär. Efter 1,5 år dog den ena (i sommras), Bingo hette han. Nu har hon Pepsie kvar. Är det ens lagligt att ha bara en gerbil i ett halvår?

Efter ca 2 veckor sa hon att dom kom in i "trotsåldern", då dom inte ville komma upp i handen något mer. Men i själva  verket var dom LIVRÄDDA! Jag tyckte så synd om dom båda två!

Dom skaffade katt i sommras och då försvann all fokus på gebilerna och katten var så söt och fin och gullig men gerbilerna var små, tråkiga och helt "vilda av sig". Gerbilerna stod helt bortglömda i ett hörn av badrummet. Jag är inte helt säker men jag tror dom hade kommit ut ur buren två gånger sen dom skaffade katten.

När Bingo dött flyttade Pepsie hem till hennes mormor och där har han varit sen dess.Hon hälsar på sin mormor ca en gång varannan vecka.

Nu har en till katt kommit hem till dom. Jag har abolut inga problem med att hon äger två katter  men allt annat jag skrivit är tråkigt nog helt sant…Gråter

Jag tycker bara sååå synd om världens sötaste lilla Pepsie! :´( <3

(antgligen tog jag fel grupp)

southdakota
0

Usch, så trist Rynkar på näsan Stackars liten.
Kan du inte prata med henne om en ny kompis? Det är verkligen synd om den om den varken får "djuriskt" och knappt ens mänskligt sällskap…

eellzyy
0

Ganska svårt att prata med henne om det, jag har förökt så gott jag kan ett antal gånger, men kommer inte ge upp, jag lovar! Det känns som att det bästa skulle vara om hon sålde honom. Men jag vet ju inte… Det jag vet är att hon inte får skaffa fler och hon vill vekligen inte sälja honom :(

cecilia34
0

Kan du inte säga till henne att det är olagligt att ha den lille ensam så

eellzyy
0

#3 Jo, jag har försökt många gånger men hon är väldigt deprmerad och mår dåligt över olika saker… Tråkigt nog så byter hon snabbt samtalsämne :( Jag kan försöka redan imon

Jag meddelar om något ändras

cecilia34
0

Heja dig     Glad

vickis
0

ja heja dig:) man måste förska..

apache
0

Skriv ut sidan i L80 där det står klart och tydligt att såvida djuret inte har en mycket bra anledning, ska bl.a gerbiler ha sällskap. Om hon inte är intresserad av sitt djurs välmående borde hon ge bort honom till någon gerbilkunnig människa.
Förstår att det inte är lätt för dig i din situation "/

eellzyy
0

Jag har pratat med henne så nu vet hon om att det är olagligt, jag tror någonting kommer hända snart då hon lyssnade mer än vad hon brukar :)

southdakota
0

Håller tummarna!