rengöring vattenflaska ?
Hur ofta gör ni rent era vattenflaskor och HUR gör ni rent dem ?
Jag diskar mina i hett vatten och kokar drickdelen i några minuter. Inget diskmedel. En gång i veckan
är det lagom en gång i veckan eller ska man göra det oftare ?
Jag brukar känna efter med fingret i flaskan om den känss skitig (den blir hal) och då diskar jag ur den med en liten flaskborste och diskmedel. Pipen och flaskan sköljer jag noga vid varje vattenbyte.

En gång i veckan fyller jag halva flaskan med varmt vatten o diskmedel eller tvål o skakar ordentligt o sen sköljer noga noga. Pipen gör jag rent flera gånger i veckan med tops o varmt vatten.
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida

Ett tips är att hälla okokt ris och hett vatten och sen skaka. Blir väldigt rent av det.
Grovsalt+varmvatten funkar oxå riktigt bra :)
MVH John

Bra att få höra lite olika tips med rengöring. Är nojig med flaskorna och pojkvännen tycker jag diskar dem hysteriskt.
Men en gång i veckan tycker jag är lagom mycket. Brukar använda en oanvänd tandborste att diska med, jag har inte lyckats hitta nån annan borste jag får in 

#5 Om du vill ha borste så finns det flaskborstar i miniformat på en del djuraffärer. Säljs tillsammans med nappflaskor.

Jaha, jag visste inte att det fanns så små. Har letat som en tok efter en som passar, till slut blev det en tandborste. 
Tack för tipset, det ska jag kolla