Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 1581 ggr
Deliciae
0

Sjuk gerbil, hjälp!

Igår innan jag gick och la mig var båda mina pojkar pigga och krya, men när jag vaknade idag 8 timmar senare, så hörde jag att Puff, som en av dem heter, låg och lät. Vet inte riktigt hur jag ska beskriva ljudet. Han är ihopkurad och trött och var matt i pälsen. Bytte sand åt honom, men då dök han bara ner nosen och kliade sig i den. Han äter, men det verkar som om ett öga är ihopkleggat och han fortsätter klia nosen… Tänkte om det kunde vara förkylning eftersom jag också är lite förkyld men jag vet inte hur det visar sig, samt att jag inte har handskats mycket med dem under tiden. Vad kan det vara, och vad ska jag göra? Båda är 1,5 år.

Orolig… :/

tjiggit
0

åk till veterinären så att den lille sjuke kan få hjälp. När dessa små blir sjuka är det viktigt att inte vänta, hur snabbt du åker in kan vara avgörande…

Deliciae
0

Det finns dessvärre inga veterinärer öppna i närheten av mig på söndagar… dock piggnade han till på kvällen och idag är han mirakulöst pigg och kry igen, inte ens ögat är dåligt längre! Tack för hjälpen iallafall :)