Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 1551 ggr
eloe
0

Mörk pung?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är nybliven ägare (för första gången!!) till två små gerbilpojkar. Allt har gått jättebra och jag är så nöjd som jag bara kan bli! De är spralliga och nyfikna och jättehärliga, och jag kan inte säga att jag tror att det har med sjukdom att göra, men jag upptäckte något idag som gjorde mig lite fundersam..

Den ena hanen, Bambi, som jag tror är en Polar Fox till färgen, har fått som en mörk fläck i de "bakre" regionerna..? Ganska stor dessutom.

Slänger med en bild jag tog just, kass kvalitet jag vet men man kan iaf urskilja fläcken i fråga.

VÄLDIGT tacksam för svar, är som sagt förstaägare och kan inte låta bli att bli lite nojig!

[00liviaaaa]
0

Oj, det ser inte bra ut..:/ Men jag vet tyvärr inte vad det är..:(

eloe
0

Det kan inte bara vara pungen då? Har läst att den kan vara i annan färg än resten av gerbilen.. Usch nu blir jag jätteorolig!

[00liviaaaa]
0

Tyvärr, jag vet inte är också ny med gerbiler, när köpte du dem? Jag köpte mina för lite mer än en vecka sedan..:)

eloe
0

"Köpte" för ett par veckor sedan, hämtade hem dom i söndags :)

southdakota
0

Ser ut som pungen, inget att vara orolig över ;)

[Tassy]
0

ingen fara på taket, det är bara en färgglad pung Cool

eloe
0

Åh, tack för det! Hade ju mina små aningar men är väldigt duktig på att oroa mig när det kommer till djur..

Då ska jag inte störa stackars Bambi mer med kamera och intensiv bevakning :P

vickis
0

hihi:D

[Tassy]
0

jag förstår oron absolut. Man höjer faktiskt på ena ögonbrynet Tungan ute Det är vanligt med mörka pungar hos mörkfärgade djur. Ljusa brukar ha en rosa Cool men alla är vi olika! Tungan ute

vickis
0

min mörk vita har en svart och min grå vita har en rosa:P

som sagt alla är vi olika:D