Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 2159 ggr
[00liviaaaa]
0

Var köper ni spån?:)

Var brukar ni köpa spån någonstans?

Och vad kostar det?:)

zanrio
0

Men Olivia^^ hahah, men jag tror att granngården tar 80 kr för 60 liter säckar (om ja inte har helt fel?)

[00liviaaaa]
0

Braaa, det ska jag köbe!;)

loviisa
0

Bromma Zoo, Köper alspån. Köpe en väldigt stor påse, tror dom kostar runt 200:- men pappa betalar alltid så har inte sån koll..

lovisa

zanrio
0

#3 vad är alspån?:)

[00liviaaaa]
0

#3 ja, vad är det?

Westham
0

Spån från al trädet :) enkelt va ;) vet inte vilken sort som utsöndrar terpentin kan vara furuspån. (Tall och gran asså)

MVH John

Min kaninsida på facebook <--

Sajtvärd http://hermelinkanin.ifokus.se

Uppfödare av Lejonhuvad kanin Blå och Madagaskar

[00liviaaaa]
0

#6 okej!;)

zanrio
0

#6 haha, jaa^^ det var enkelt xD

Solaika
0

Jag köper balar på Granngården.. 400 liter för 89:- tror jag det är.. men då har jag MÅNGA gerbiler :P

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

[00liviaaaa]
0

#9 Okej, det ska jag också göra i framtiden..:) Om man bara har två Gerbiler räcker det i flera år…, eller ja eller halvår kanske..:D

Sphynx
0

Köper också storbal på granngården. Har man bara förvaring så är ju en stor bal lika billigt som zooaffärernas pyttesäckar :)

[00liviaaaa]
0

#11 Yes, kul att veta!:)

loviisa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

# 4, Det är som träflis kan man säga från Al träd.

Har ingen bra bild där jag kan visa hur de ser ut, men om du kollar på min bifogade bild ser du som små bruna trägrejer, har dock väldigt mycket papper i buren (speciellt just där bilden är dagen då det är vid deras bo) och nu på vinter halvåret också hö så är inte så mycket alspån totalt med mängden "underlag". Gerbilerna kan ej gräva gångar med detta (iallafall inte mina Tungan ute) därför jag har hö och så i som binder ihop med lite mer.

Har detta då jag är känslig mot vanligt spån.

lovisa

[00liviaaaa]
0

#13 så söt bild!:)

loviisa
0

# 14 Tack :D Inge bra fokus på Alice men hon är lite söt när hon gömmer sig sådär i boet :)

lovisa

Westham
0

Ingen som har hampaströ?

MVH John

Min kaninsida på facebook <--

Sajtvärd http://hermelinkanin.ifokus.se

Uppfödare av Lejonhuvad kanin Blå och Madagaskar