SAMLA-låda och FÖRVAR-burk
Jag och min kompis 00liviaaaa här på gerbiler iFokus, var idag på IKEA i Malmö. Vi skulle kolla lite på SAMLA lådan de har för min kompis vill kanske köpa gerbiler.
När vi hittade SAMLA lådorna så såg vi en jätte stor (tyckte vi) och så tittade vi på lappen och då var det bara en 65-liters. Sedan hittade vi 130-liters samlan och den var sjuuukt stor!! har bara sett den på bild här på gif och har trott att den var liten, men ska jag köpa fler gerbiler blir det självklart en 130-liters samla.
Sedan kom jag på att flera av er här på gif har pratat om en burk till sandbad som skulle finnas på IKEA. Jag och min kompis tittade runt lite och efter ett tag hittade vi den, den såg också jätte liten ut på bilder men i verkligheten var den rätt stor.. Så jag köpte en till mina gerbiler:D Så slipper jag få hela buren full av sand…:P
Så både Samlan och Förvar burken rekommenderar jag och min kompis VÄLDIGT starkt!!:D
Här kommer en bild på jag och den gigantiska samlalådan ^^

Så stor är väl ändå inte lådan tycker jag. Har en sådan 130L till mina två gerbiler och de hade gärna haft större tror jag. De busar ju runt rätt så rejält.

#1 Jo, men den är ju mycket större än burarna i typ djuraffärer!:)
Solaika här har ett akvarium på över 1000L
föreställ dig resten 

#3 Attans, mina tjejer hörde dig. De packar ryggsäcken full med solrosfrön och är redo att dra!
dom blir nog snopna, för karet är delad till flera burar 

#5 Det förstår jag. Gerbilerna skulle t.o.m. tappa bort sig själva där^^ Asså jag menar faktiskt inte att den är "stor" utan jag tyckte den var väldigt stor jämfört med vad jag har sett på bilder osv.:)
Den är stoooor..!;))

Haha.. mitt kar är på 1125 liter, delat på 3.. så det är stora burar ändå ;P Vi kommer troligtvis att göra oss av med det framöver dock.. ;) Inte än på långa vägar dock.. men kanske framåt sommaren ;);)
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida

#8 Okej, men väääldigt stort akvarium:)

Japp, det är 2,5 meter långt
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida

#10 oj:O min "bur" eller "akvarium" är typ 113 cm. xD

Jag blev också förvånad när jag såg den på IKEA, :) tyckte den såg stor och bra ut.
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

#12 Ja, ellerhur!:) Vi trodde den var mycket mindre!:o
Haha, samma här, när jag såg SAMLA-lådorna på IKEA och hemma hos Floridas och Dakotas uppfödare var de mycket större än vad jag förväntat mig från att ha sett dem på bilder. Sedan krymper de när man haft gerbiler i dem ett tag och märker att de inte är SÅ himla stora.