Mystisk fläck

Har du försökt kolla noga på det?:)

Så bra det går på den spillevinken

haha, okej x) Men, jag har ingen aning om vad det kan vara :/

det är ganska vanligt på svarta gerbiler, fläcken komme runder hakan isåfall, vet inte varför dock men inget farligt och kan försvinna igen!
Hm, ser nästan ut som doftkörtel-sekret. Aldrig sett något liknande på mina, men tror inte heller det är något farligt. :)

vad är en doftkörtel-sekret?:)

Okej 
#6 Det är en vätska som kommer ifrån Doftkörteln.

#4 Vet du någon hemsida man kan läsa om det?

det är pälsen som är brun, inte någon fläck som går att tvätta bort. Iallafall inte hos de svarta gerbiler jag träffat.

Ne det förstod jag
men jag undrade om du visste en hemsida där man kan läsa mer om det? typ där man kan se bilder på andra gerbiler som har det m.m.

tyvärr inte, jag har bara sett det IRL, hos egna och andras gerbiler. Hör gärna av dig om du hittar nått om det!
hejsan!
min gerbil var alldeles gul en gång under hakan och då undrar man ju!!
men jag kom ju fram till a´tt det var deras saltsten som liknade en banan och som var gul typiskt nog!!:)
så det kanske är någon mat som dom ätit som färgat av sig!!

#11 Okej, jag har letat på internet fast utan resultat men om jag hittar något hojtar jag 
#12 mina får inte saltsten så det är inte det, och om det var mat skulle det inte ha suttit kvar i en månad efter, det borde ju liksom gå bort när dom tvättar varann/sig själva tycker man. 
jo du har nog rätt??
varför har du inte saltsten dom på djur affären sa att man måste ha det!!
De på djuraffären säger det bara att få sälja extra mycket eller för att det inte vet att salt är dåligt för deras njurar. Man ska inte ha saltsten till gerbiler. :)
ok då tar jag bort den omedelbart