Nytt foder, ok?
Jag ska börja blanda egen mat och jag undrar bara om det jag hade tänk ha med räcker och om det är ok. Ni får jätte gärna skriva vad ni har i eran mat och om jag ska ha något mer i;)
Det jag hade tänkt ha i är:
Finax musli - Sunt & gott, klassisk blandning (osötad)
Rispuffar
lite solrosfrön
torkade morötter
pumpafrön
jag tycker själv att det verkar lite tunt så ni kan väl kanske hjälpa mig? Jag har tittat egenom varenda "mat releterad tråd" här på gif och jag har inte hittat så mycket mer;)
Nu har jag smådjursblandning från djuraffär men den är snart slut. Det är den på bilden!
Jag har dock inte så mkt i skålen just då.. menmen:P
Är det råttpellets jag ser på bilden tro?
Hälsningar Malin

Du behöver hitta en bas.. Jag tycker Pretty Pets är bäst. Den är välanpassad efter gerbilernas behov i en sammansatt kost (bara den är för lite) och den enda pelletsen som iaf mina gerbiler äter av. Sen brukar det finnas massor med bra grejer att blanda i på djuraffärer som har lösvikt. Jag har torkat äpple, torkade morötter, ärtplättar, bönplättar, cornflakes, johannesbröd, risentas lösmüsli, pumpafrön.. mm mm
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida

Risentas lösviktsmusli är kanon , tyvärr ska de sluta med den i min ica affär .
Jag har :
Pretty pets
Undulatblandning fågelfrö
vete, råg, korn och havre (familjeblandning risenta)
Dinkelflingor
pumpafrön
hel bovete
krossad bovete
sesamfrö vita
sesamfrö svarta
boveteflingor
cornflakes
puffat ris
branflakes
det var jag kom på, tror inte det är nåt annat i 

Okej:) Men det är bara det att juag inte har sett pretty Pets i någon affär där jag bor.. skulle jag kunna ha pp och komplettera med det andra?:)

#1. De i djuraffären sa att det var pellets med typ "köttprotein" i. Men det är ju inte något jag behöver har jag fattat nu.. x)

Ja, pp o det andra du har låter rätt bra :) Titta igenom det vi skrivit o se om du hittar nåt mer du vill stoppa i oxå. Fråga i affärerna om de inte kan ta hem pp då?
Does it become a walk?
/Ida

#6 ok, ska fråga.. men jag måste övertala mamma och pappa då också. Då det igentligen är min lillebrors gerbiler och han inte "ville" ta hand om dem så betalar mamma och pappa mat och allt sånt, men… annars kan jag ju köpa själv, bara att jag har en häst också som jag betalar rätt mkt själv.. det tar mkt pengar!!^^
#7 hm ja PP är ju inte jätte billigt, men jag har en 50kr rabatt har jag för mig (ska kika) som jag kan skicka om affären börjar ta in PP :) Den gäller ju bara en gång tyvärr men är ju alltid något ;)
Ja häst är ju enormt dyrt :S Hade en på foder tidigare och guud vad jag var fattig hela tiden ;D

#8 menar du att du ska skicka rabatten till mig??:O Shit va snällt isåfall:D Jag vet inte riktigt när jag ska till den djuraffären men jag ska kolla när jag är där, men du behöver inte skicka den. Behåll den du!:) Men tack så hemskt mycket ändå!:)
Men ungefär vad kostar PP då?:) Finns det olika stora påsar?:)
#9 ja alltså jag har en massa som är speciellt för min butik, men en av dem funkar var som helst. Så om du vill ha en så PM:a ;)
PP kostar nästan alltid 129 kr för en "liten" påse. Sen finns det jätte stora påsar och de kostar mycket mer.

#10 har du mått mitt PM?:)

Den lilla påsen är på 1,3 kg vill jag minnas.. o det räcker rätt långt när man inte har så många djur o blandar ut det med annat ;)
Does it become a walk?
/Ida

#12 Okej , va bra:D Då är den ju ändå inte så dyr;) Om man räknar på hur länge den räcker?:)
#10 Har du fått mitt PM? skulle jag fråga däruppe.. xD
#13 jodå så nu har jag svarat :)