Bygga egen bur!?
Jag har sökt läänge efter akvarium på blocket osv. men inte hittat ngt som jag har kunnat köpa. Då tänkte jag bygga egen bur istället då farfar varit snickare och älskar att greja.
Den buren jag har idag står ovanpå den jag tänkte bygga om och jag har ritat en skiss på först hur "bänken" ser ut och sedan hur jag tänkt mig.
Jag tänkte att jag tar bort dörrarna på framsidan och sätter plexiglas där, ev. tänkte jag ha gångjärn o hasp på ena sidan då det annars blir svårt att städa buren endast uppifrån. Självklart hade jag tänkt "klä" insidan med plexiglas eller ngt annat så att träet inte kan nås och bitas på.
Ovanpå ska jag skära ut ett "hål" (som på bilden) och ha ett nättak med ev. träram.
Ni ser nog själva på bilden^^
Men, vad tycker ni? Jag tror att det kan gå.. problemet är att farfar inte har kollat på det än men han tror att det ska gå bra, så vi får hoppas det!!:D

Hur menar du medinne i buren? Som hyllor o så eller vad?
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida

nej asså… de är rätt svårt att förklara.. x) men det är ju typ trä o sånt inne och då tänkte jag täcka vägg och golv med plexiglas elr likn.;)

Ja, men väggar o golv kan du ha av plexi.. akvarium är ju av glas ;)
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida

hah x) de har du ju rätt i..:P Fast det var bra att du nämde hyllor! Jag hade tänk ha en hylla till mat och sandskål också!;D