Välkommen hem Nikki Sixx och Mick Mars
Har sökt efter gerbiler här inne men idag hittade vi faktiskt ett par på vår lokala djuraffär, kom hem för en liten stund sedan :)
Det är 2 pojkar, en lilac vid namn Nikki och en honey vid namn Mick (Har inte riktigt sett om han har svarta eller röda ögon, vill inte bråka med dom. Trodde först att han va rödögd eftersom de flesta honey i den kullen va det men jag tycker mig se att han har svarta ögon)
Ska lägga ut bilder någon dag, då får ni gärna hjälpa mig och tala om ifall jag har fått rätt på färgerna :)
Det är så roligt att åter ha gerbiler i hushållet, hade det för många år sedan och har saknat dom väldigt mycket.
Första natten avklarad. Har dom i sovrummet och jag kommer ihåg att mina förra gerbiler va väldigt nattaktiva men Mick och Nikki sov hela natten och vaknade inte förrän vi gjorde det :) Skönt. Får se om det håller i sig eller om det va en engångsföretéelse :P
Ska lägga ut bild på dom lite senare ikväll :)

Vad roligt , grattis till nya familjemedlemmarna 
Tack så mycket! 

längtar efter bilder, hehe :)
Dom kommer om en liten stund :)
Här är första bilden på Mick :)
Han håller gärna till i boet som dom har byggt, ibland är han förstås ute och visar upp sig han också och då badar han helst i chinchilla sanden, det verkar han älska :)
(Några av katterna syns i bakgrunden också :P)
Han är honey va? Ser ni vilken ögonfärg han har, tycker det ser olika ut hela tiden…

jättefina! Hoppas du kommer trivas med dem!!!
Tänkte bara säga till at gerbiler ej ska ha plastsaker, för de kan skada dem om de börjar gnaga på det.
Tack! :D
Jaha, oj då.. Får börja leta reda på något annat att ha..

hehe :) trä gillas :D

du vet att du ABSOLUT inte får ha hamstervadd!!.. tyckte det var det i deras bo..
#12 Det är en vadd som inte skulle va farlig att få i sig "Natural vegetable product. Fully digestible" står det på förpackningen.

Det är inte att de äter det som är det farligaste. De kan trassla in sig i det o skada sig riktigt illa. Men ätbart eller inte.. plast, hamstervadd o springhjul är BIG no no för gerbiler. Vad än djuraffärerna säger.
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
#14 Jaha, jag trodde att det bara va att det skulle va farligt om dom fick det i sig.. Springhjulet som följde med när jag köpte buren tog jag bort direkt för det vet jag är skadligt för deras ryggar. Alltid lär man sig mer :)

Ett öppet sinne o en vilja att lära är en av livets nycklar :)
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
#16 Så sant, så sant :)
Har jag fått det om bakfoten eller är inte gerbiler nattdjur..?
Mick och Nikki är iallafall jätteduktiga och sover i stort sett hela natten :) Första natten va dom knäpptysta hela natten, andra natten fick dom tillbringa i ett annat rum eftersom katterna va i våra sängar. Natten till igår och till idag så va dom lite vakna på kvällskvisten men på natten va dom knäpptysta och vaknar inte förrän en liten stund efter att vi har vaknat :)
Skönt att dom också sover på natten och inte väsnas och håller på :P
Är så glad för mina små söta pälsklingar :)
Gerbiler är inte nattdjur, de sover i perioder under dagen och natten, alltså typ vakna tre timmar, sover tre timmar, vakna tre timmar. :)
Vet inte om det är tre timmar, bara ett exempel, men du fattar nog. ;)
Jaha :P Mick och Nikki verkar iallafall sova hela natten i sträck vad vi har märkt :) Maken vaknar lätt av minsta lilla ljud men han har inte hört att dom har varit vakna något på natten.

vilka duktiga gerbiler, det önskar jag att mina med gjorde :P!
Hoppas dom inte börjar väsnas nu bara för att jag har berättat hur duktiga dom är :P
Dom håller på och låter lite innan vi somnar men på morgonen när vi vaknar så dröjer det ungefär 5-10 minuter innan dom kommer gäspandes från sitt bo :)
Dom är verkligen smartare än vad man kan tro, en av mina förra gerbiler kom när man ropade hans namn :)