Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettot-fiket
Läst 1403 ggr
[Koppsal]
0

Hamster i soptunnan

den här veckan så praoar jag på en djuraffär. Idag hittade jag och min praoledare en hamster i soptunnan som var helt rufsig och blöt och satt bland massa döda fiskar. Igår hade de sålt en hamster coh det fattades bara en hamster. så liksom man undrar ju lite om det är de nya ägarna som slängt den eller vad nu som hänt?

Det konstiga var att den var extremt tam och kom upp i handen och så jämfört med de andra hamstrarna som finns där. De andra hamstrarna får ju typ panik när de ser en hand, den här klättrade ju upp och satt och myste  i tröjan och så. tyckte så synd om den. då vi inte visste vart den kom i från fick den en egen bur och mat och vatten och så. 

man blir ju lite arg, vem gör så liksom? stackars lilla djur. jag ville köpa det stackars livet, men jag har inga pengar och sen kan jag ingenting om hamstrar.  

Vad tycker ni att jag ska göra? låta det va, och låta den få så bra som möjligt eller läsa på och övertala mina föräldrar? jag vill inte att den lilla sötnosen ska bli slängd igen. :(
jag ska ta kort på sötnosen imorgon.

Emelie-tex
0

Vart bor du?

Kanske finns någon som kan ta hand om stackaren.

[Koppsal]
0

3 mil norr om stockholm. ungefär.

fast jag vill ju ha den, så jag ska läsa på nu. och sen ska jag fårga mamma. det enda problemet är burar. vi har en gammal dunabur som gerbilerna gnagit sönder så den går ju inte att använda :(

sen tycker jag en dunabur är ganska dyr har jag för mig. men lösningar finns ju på alla problem.

Emelie-tex
0

Köp en samla låda, det är billigt :-)

Hamstrar är inte svåra djur att ha.

Inge hö, springhjul under en viss ålder/alls, inge hamstervadd, inga höga höjder.

En bra mat, ett hus, en tunnel, spån, bomatreial och en vattenflaska, lite färsk mat då och då så är det klart :-)

[Koppsal]
0

vi har en gammal plast tunnel och ett plast hus. funkar det? det fick vi med till gerbilerna när vi klöpte duna-buren men de kan ju inte ha de sakerna. vi har även en gammal matskål och så. spån har vi också. vattenflaska måste däremot köpas isånnafall.  och springhjul.  o.s.v.

Men vart ska man sätta maten och det då? finns ju inge hylla i samla lådan.

Solaika
0

Det finns en hamstersajt här på iFokus. Där kan du hitta all info du kan behöva och säkert även lite stöd o råd från erfarna hamsterägare.

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

[Koppsal]
0

aah tack!  jag har skrivit samma inlägg där :)

[Tassy]
0

Hamstrar är väldigt lika gerbiler i skötseln, så när som på att dom är lite mer klumpiga och klättriga i stället för att gräva. Dom sover också oftast på dagtid. Det går ibland att lära om - men risken är att du får en väldigt sur hamster.

[Koppsal]
0

#7 aha, kan vara bra att veta!