Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettmat-utfodring
Läst 6355 ggr
linnea-n
0

vad kan en gerbil äta?

Är rätt ny med gerbiler, så jag undrar;

vad kan dom äta? då menar jag, vad för frukt, etc.

Kan dom äta gräs? kan jag lägga in björkpinnar?

Tacksam för svar.

hälsningar linnea nordlund

uppfödare av dvärghamstrar och guldhamstrar

www.narveshamstrar.weebly.com

zanrio
1

mina äter gräs iallafall, men i mkt små mängder:)

grenar o sånt vet jag inte, det finns ju mjkt som är giftigt, men äppelgrenar gillar dem:D

cecilia34
2

Lövträd går bra , plocka dock inget som varit nära en väg eller så . och så gör rent dom ordentligt innan du ger dem . Bara med varmt vatten     Glad

cecilia34
1

Frukter ja ,  är inte hundra på alla men jag brukar ge mina

äpple , banan , physalis , hallon , jordgubb , päron . De ska inte äta citrusfrukter eller stenfrukter , med undantag från hallon och björnbär .  De är de jag kommer på nu . Hoppas det hjälpte något

Skrattande

linnea-n
0

tusen tack !

hälsningar linnea nordlund

uppfödare av dvärghamstrar och guldhamstrar

www.narveshamstrar.weebly.com

ElinAronsen
2

I det fria äter Gerbiler gräs ja. Men jag hasr läst att man ska ge dom torkat gräs för det är det vanligaste dom äter i det fria. Man kan ge dom vilka grenar som helst så länge dom inte är giftiga. Maskros blad uppskattas hos mina Gerbiler och jag har hört att det är bra för dom med.

isafisa
0

Blåbär är storfavorit här hemma!

Solaika
1

#5 Lövträd, inte barrträd.

#3 Äpplen kan man ge om man väljer en söt sort. Gärna de röda sorterna, de är ofta sötare än de gröna.

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Karin78
0

kan man ge dom skinka och sånt ?

southdakota
0

#8 Skinka är ofta salt. Vill man ge kött kan man köpa någon barnmatssort med till exempel kyckling Glad men se upp för salt, peppar och sådant Tungan ute

Karin78
0

jag gav min gerbil en gång saltadejornötter, men jag ska inte göra om det.:) Hon blev jätte trött…

Solaika
0

Salt är rena döden för deras njurar.

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Karin78
0

wooops