Utkasstade pojkar
Djuraffären ringde idag, dom hade fått tillbaka 2 pojkar som ägarna(barnen) tröttnat på, pojkarna skulle avlivas om inte djuraffären tog emot dom.
Djuraffären i sin tur ansåg att dom var för gamla för att säljas (ca 3 månader)
Vilket ledde till att jag tog hem dom till mig.
Två stycken ur söta killar, om dom ska stanna här än är inte bestämt. Vill först lära känna dom och se vad dom passar i för hem innan jag omplacerar dom/om jag omplacerar dom.
Troligen en Silver nutmeg och en DEH/Nutmeg PV
Hälsningar Malin

Va trött man blir på folk! Bra att du tog hand om dem.
#1 Skulle kunna vara Nutmeg pv
#2 vet jag inte riktigt vad han har för färg.. ser inte ut varken som nutte eller DEH.. en nutte hade varit mörk vid 3 månaders ålder, eller iaf i fällande. o en DEH är ju gul från början.. Så vad den där lilla vännen är för färg va spännande.
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
#3 Kille "2" är lätt gul/cream färgad och tickad, därför tror jag det är en silver nutte.
Kille "1" ser tickad ut irl, men väldigt väldigt vagt, där av min osäkerhet på om han är deh eller nutte pv
Jag skulle tro dom är ca 3 månader, dom kom in samtidigt som min black, dom var då inte mer än 6v. Det har nu gått 3-4 veckor sen jag hämtade henne.
Så killarna har haft en snabb vända i det nya hemmet skulle jag villja säga.
Hälsningar Malin

#4 En bit ner på svansen ser kille 1 väldigt brunaktig ut på bilden. det är det som gör att det känns nutte.
Kille 2 är nog inte silvernutte.. jag har Wasabi här hemma som är det o hon ser ut som en vanlig nutte fast grå. O det borde den där lille herrn åtminstone vara på väg att skifta till. Kan han vara Polarfox kanske?
Does it become a walk?
/Ida
Nej pf är han inte, som sagt så är han cream/gul färgad och dom pf jag haft är inte alls i den färgen han är.
Jag tänkte först på color point när jag såg honom.
Hälsningar Malin
Dom pf jag haft/sett har varit mer åt det vita hållet.
Han kan ju vara pf fast lite för gul/"mörk"
Hälsningar Malin

Han ser ut att fälla :).. jag tycker han är rätt lik min Elvira som är pf nämligen.. när hon var i hans ålder. Nu är hon gråare men när hon va liten såg hon ut sådär. Nån cp ser han inte ut som. :)
#9 är nutmeg.. är iaf 95% säker. Tycker den gula tonen säger mig det och att han är så pass kraftigt gul trots vitteckningen.
Does it become a walk?
/Ida