Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 5215 ggr
Neoos
1

Farligt med rökelse?

Jag läste precis om en tjej som tänt en rökelse och en liten stund senare kunde hennes gerbiler inte gå, dom var nära att avlivas men deras liv kunde senare räddas. Stämmer det att det kan bli så?

Jag har själv tänt rökelser några få gånger så man vart ju lite fundersam, vill absolut inte leka med mina gerbilers liv!

Louen
0

Jag kan inte säga annat än att jag har haft igång rökelser då och då, vi har rökelser igång här hos min mamma nästan dagligen, visserligen är våra gerbiler i köket, men de mår bra.

Men jag är ingen expert så jag vet inte, jag bara svarar från min erfarenhet :)

[Tassy]
0

Isåfall undrar jag vad det var för exotisk rökelse den tjejen tände… Obestämd

Nej rökelser ska inte vara någon fara, tänk bara på att de kan lukta starkt och gerbiler har känslig nos, de kanske inte uppskattar lukten däremot Flört

Neoos
0

Ah okej vilken tur Flört

isafisa
0

Har haft det en gång, då blev min enda gerbil jag hade då helt slö och jag trodde att hon skulle dö. Hon liksom bara låg där och orkade inte ens säga ifrån när jag vände poch vred på henne. Men beror nog på vad för rökelse man har tror jag. Min skulle vara just lugnande

[Tassy]
0

#4 Vad var det för rökelse?

Neoos
0

#4 Tände du den i samma rum som gerbilen var i? Det kanske är den där ''lugnande'' saken i rökelsen som dom reagerar på Obestämd

annaforsgren
0

Det man borde tänka på om man vill tända rökelse är att inte ha rökelsen nära gerbilernas bur, för det kan lukta starkt.

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

isafisa
0

#5 kommer inte ihåg, det var några år sen… men jag köpte den på Indiska tror jag..

isafisa
1

#6 ja jag bodde hemma hos föräldrarna då så det var i mitt rum jag tände.

Neoos
0

Jag tände också i mitt rum där gerbilerna var, men jag hade den bara tänd i några sekunder så det luktar inte så fasligt starkt då. Luktar mest tändsticka x)