Leverantörer av gerbiler till Grizzly?
Var in till djuraffären Grizzy häromdagen och tittade på de bedårande gerbilerna, eftersom jag är sugen på att skaffa två stycken.
Frågade butikschefen om de kom från uppfödare, men fick svaret att de kom från leverantör. Vad det nu betyder.. Blev inte riktigt nöjd med svaret ialla fall.
Det finns ofta annonser på Blocket, men då är de 1-2 år, och jag vill ju ha bebbar (Örebro län), har övertagit äldre gerbiler förut och de var inte direkt handtama, och det var väldigt synd, så nu vill jag ha bebbar! 
Är det någon som vet vad leverantörer är i dessa fall, de som säljs till djuraffärer?
Har ingen aning om "leverantörer" men köp från en uppfödare istället!
Leverantörer = Grossister = Troligtvis Imazo, men tror det finns ett par andra också…
I Örebrotrakten finns Pose-idon, som har en hel del till salu, visserligen många lite äldre (Tror jag?) men behöver ju inte vara otama för det! Att man köper en bebis är ju ingen garanti för att den blir tam. :)
#1 Jo, det var därför jag frågade vem de köpte in av.
#2 Nej, det är ingen garanti, men det är större chans till det.. 
Grizzly i Örebro tar in från Imazo. Jag har två honor därifrån som är helt underbara. Men som folk säger så är det ju en stor risk med att köpa grossist djur. jag brukar själv inte köpa från djuraffärer, men jag tycker att Grizzly i Örebro har bland den bästa djurhållningen jag sätt i djuraffärer och personalen är jätte trevliga. Jag ville bara titta på djuren och fastnade direkt för dom två honorna, dom kom direkt fram och hoppade upp i handen. Dom har aldrig gjort nå fel, och jag kan ha dom lösa utan problem att fånga in dom. Kommer fram nästan direkt när man sätter sig på golvet. Ena honan är dock väldigt mkt för att jävlas ;P dom har väldigt stora personligheter :)
Köpte en gång två hanar på zooaffären på Hamnplan, kommer inte ihåg vad den heter.. de blev aldrig tama, fast vi grejade mycket med dem. De slogs och sen hade vi en råttis med en halv svans.
Men som #4 säger, de har det nog bra på Grizzly, där bor de fint!
Skippa grossister om möjligt, även om du får tag i snälla gerbiler så är det förmodligen värre med inavel och sjukdomar.
Du har en bra uppfödare i örebro som redan nämnts: Pose-Idon, hon har kanonfina och snälla djur. Visst har dom kommit upp lite i ålder, några månader och någon kanske är över året, men jag rekommenderar dem ändå då jag vet att det är fina djur, har själv varit hem till henne och hälsat på. Sen behöver ju djuren nya hem också, så det är ett riktigt bra köp isåfall.
Grossistdjur är mer som att försöka vinna på lotto; visst kan du dra hem en storvinst, men risken är mycket större att du drar en fet nitlott..
Tack för alla tips, men jag kommer att titta efter småttingar, det är det vi vill ha. 

Jag har tre grabbar , black , som är tre månader ungefär som är till salu . Jättegoa killar som är födda här hemma hos mig . 
Jag har varit på Grizzly i Örebro (Marieberg då) och tycker dem har det riktigt dåligt. Sand på botten, sand börjar ju stinka direkt och jag tror INTE att personalen där städar varje dag. Och djuren där trivs inte, man kan se det på pälsen som är smutsig och "ofin". Jag tycker inte att dem sköter gerbilerna bra där.
//Elin
Va i örebro idag. Dom gerbilerna som fanns inne idag. Va ny levererade,nyfikna, pigga,fin päls osv. Men ganska skitig sand inget grävbart om man säger så. Nästan så man vill köpa innan dom far illa ;)
MVH John

#10 Jag vet hur det känns. Men det är precis så man inte ska göra.. för de köper bara in nya djur som inte får det bra.
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
Yes jag vet :s
Dom tjänar inte så mycke på djuren,utan tillbehören. Snacka om dom blev förvånade när jag följde med en kompis o köpte kanin. Vi köpte inga tillbehör alls haha.
Vi har jättebra startkit här 1600:- incl bur och allt…
nej tack!
MVH John