Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 706 ggr
Candela
0

Avliva eller omplacera?

Jag har just nu två gerbiler, men snart bara en. Båda är sjuka och har en knöl/tumör på magen. Den ena av dem är mer medtagen och kommer behöva avlivas snart.
Den andra är fortfarande pigg och aktiv, men kommer ju då bli ensam när brorsan dör..

Vad är bäst att göra i denna situation?

• Avliva även den pigga gerbilen samtidigt, eftersom han ändå redan är sjuk och så småningom kommer bli sämre?

• Se om det finns någon som har burkompisar som vill ta hand om honom tills han dör?

• Låta honom leva ensam tills han dör (vilket förmodligen handlar om veckor/månader)?

jaanniepaalm
0

Om du vet att han kommer bli sämre är det kanske bäst att avliva samtidigt.

[Tassy]
0

Svår fråga, finns inget rätt eller fel. Du får lyssna till din magkänsla helt enkelt.

Jag hade nog låtit de somna in tillsammans.

zanrio
0

Jag hade nog också låtit de somna in tillsammans…

southdakota
0

Jag hade nog behållt honom ensam tills han blivit sämre, och sett till att göra hans sista tid extra fin, skämma bort honom extra mycket och så. Men gör det som känns rätt för dig.

Candela
0

Jag har nu låtit dem båda få dö samtidigt. Den piggare av dem hade ju även han en blödande tumör på magen, även om han ännu inte blivit lika påverkad av den. Så det kändes bäst att ta bort honom innan han blev dålig.

isafisa
0

Du gjorde nog helt rätt i det! En blödande tumör bli snabbt sämre så det var säker skönt för honom att slippa smärtan!