F-kullen
är snart precis 3 veckor gamla. Det blev annat än vad jag hade räknat med i färgväg, men med hjälp av stamtavlan fick jag reda på att det från båda föräldrarna bär e och även g och med colourpoint blev resultatet fyra stycken Black eyed white. misstänker dock att två av dom har cbch istället för cbcb. men två av dom är rena cbcb.
blev även en siamesee och en burmese.
Mumms!!!

BEW blekfis..misstänker jag..då öronen är mer skära och huden i övrigt

Nu vart jag nästan lite kär <3 Otroligt söta småttingar och fina färger 

Brukar BEW vara vita som sådär små? Min Oskar som va BEW va ju gul med kraftig vitteckning när han va i den där åldern. De kan inte vara DTW? Bara en tanke :) Skitsöta är de iaf :D
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida

hm gul??
Det har tagit med 2 dagar med funderingar men sannolikheten är stor att det är cp DEH eller cp Polarfox som jag studerat i stamtavlorna.
jag måste nog ta reda på om BEW är gul som små. Men du tror inte att Oskars cp DEH eller om det var cp polarfox att den gula bara slog igenom lite extra?

På den här sidan http://www.egerbil.com/cpee.html
verkar det som att cp DEH är ungarna vita och cp polarfox är ungarna mer gul.
Kan nog inte vara DTW därför att pappan till ungarna är cbcb och mamman cbch…och en DTW måste ju ha chch. Har inte de rubinröda ögon också på en DTW?

tror att den sista blekfisen har cbch istället för cbcb. eftersom förra kullen blev det pearl med cbcb och några med cbch..de ska bara ha cbcb som BEW.
Hade ett par BEW ungar i våras till min stora förvåning. Men de var också kritvita från start. Riktigt söta som små popcorn.
- Ida
Omplaceringsdjur - Ja Tack!

Oskar var gul med kraftig vitteckning.. först var han kritvit och sedan runt 2 veckor kunde man se att han var DEH med VÄLDIGT mycket vitteckning.. men man kunde se kragen o hela alltet. Sedan bleknade han och var kritvit.. iofs med en lätt lätt aning gul svans men det såg man först som vuxen.
Vet inte om Oskar va cp.. visserligen bar båda hans föräldrar på ch har jag för mig.. men då borde han ju blivit DTW? O det va han inte. Hm.. Har DTW röda ögon?.. det kanske de har.. jo, visst är det så att DTW är egentligen svartögda men så blekta att tom ögonen bleks och blir röda.. då stämmer nog BEW.. frågan e bara vad de är i grunden :)
Jag har ju Mimmi oxå som är DEH men som ser ut som en mold trots att hon inte har någon som helst möjlighet att vara en sån. Hon var som vilken DEH som helst som bebis o sen plötsligt en dag skiftade hon o blev gräddgul.
Gerbilernas färger är himla spännande :)
Does it become a walk?
/Ida

men då skulle jag gissa på att oscar var DEH men med ch bärare + att han var vittecknad, då är det lätt att tippingen försvinner med och mycket av det gula. ch bleker ju rätt mycket av att de bara bär på det. Har en DEH hemma som är ch bärare eftersom hennes pappa var en PEW. Hon är ljus för att vara en DEH..hade hon vart vittecknad skulle hon va ännu ljusare.
Men hur tusan ska man veta om de är cp DEH eller cp polarfox då det från båda sidorna har ee och gg?

men då skulle jag gissa på att oscar var DEH men med ch bärare + att han var vittecknad, då är det lätt att tippingen försvinner med och mycket av det gula. ch bleker ju rätt mycket av att de bara bär på det. Har en DEH hemma som är ch bärare eftersom hennes pappa var en PEW. Hon är ljus för att vara en DEH..hade hon vart vittecknad skulle hon va ännu ljusare.
Men hur tusan ska man veta om de är cp DEH eller cp polarfox då det från båda sidorna har ee och gg?
Måste bara inflika DTW är ju faktiskt rödögda, även om de är svartögda på papper så den går bort
det är BEWs med största sannolikhet.

Jo, Oskar va en blekfis till DEH ;) Vi kom fram till det till slut. Om det är cp DEH eller pf kommer du nog aldrig att få veta om du inte kan hitta nåt som kan bestämma det.. vad det nu skulle kunna vara.. jag är inte 100 på genetiken alla gånger.
#15 Jag kom på det….
Does it become a walk?
/Ida
Lena - skrev till dig på facebook :)
Men åh vad söta dem, hoppas ni kommer på vilka färger det är! 
//Elin
Nawwe!
Nu blev man ju kääääär
Så sööööta :D
Tjoffsa: Är några av ungarna till salu? 
//Elin
Åååh jag smälter 
/ Lisa
Medarbetare på Träning iFokus