Nättak till Akvarium!
Jag ska åka och kolla på ett akvarium i helgen som vi nog ska köpa;) är 150 L och är 95*40*40 Så jag tycker att det blir perfekt!;) Men jag behöver veta lite hur jag ska kunna fixa ett nättak, det ska vara så att man kan fästa typ vattenflaska o sånt i men det ska inte gå att tugga på det. hur finmaskigt ska det vara då?:)

Det ska vara väldigt finmaskigt, dom ska knappt kunna få igenom nosen. Om dom kan få igenom nosen kommer dom även kunna bita i nätet, då får du inom kort köpa nytt nät igen.

#1 ok, har du tips på var man kan köpa det, hur man kan göra ett bra "lock" av det och ungefär hur mkt det kostar?:)

Ne tyvärr… eller ja kan säga hur jag skulle ha gjort med nätet iallafall. Jag har ett akvarium så jag skulle ha gjort en trä ram till akvariumet och sen satt på nätet och häftat fast det med en häftpistol. Annars har jag inge mer tips att bidra med.

#3 okej, men tack ändå… du vet inget annat man kan använda istället för nät??:P

Du kan kolla efter galler som inte har för stora mellanrum mellan pinnarna
eller så köper du (men det är lite dyrare) plexiglas

#6 men då blir det väl för instängt? Det är ju mening att de ska få mkt luft.;)

Beijer har finmaskigt nät.
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida

#8 , okej:) Men vi köpte inte akvariumet. Det var en tjurkärring som sa i mailen att vi kunde köpa BARA akvariet för 400 kr. När vi kom dit så sa hon att vi fick ta allt eller inget och då skulle hon ha 450 kr -.-

Bara att leta vidare då :)
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
7# du får borra hål

#10 japp, problemet är bara att antingen är akvariena här i växjö hur stora som helst och kostar minst 2-3 tusen eller så är de under 50 liter.. xD
#11 ja, tänkte det:)