MAGER??
Jag behöver verkligen hjälp!! Min ena gerbil är jätte fin i hullet men min andra är väldigt smal. De får samma mat och hon brukar ha god aptit även när hon får ur handen. Finns det något jag kan gör och vad ska jag göra?
Kanske ge henne fet mat? Solrosfrön ex.

De får solrosfrön varje dag, dock inte mkt (inte den som inte är mager). Ska försöka ge den magra mer, men asså kan det ha ngt med åldern o göra för nu så ligger de bara och sover. Äter knappt ngt, matskålen är fortfarande full av mat:S Kan det vara att de har hamnat i ngn period där de sover mkt? Köpte dem i slutet av april..
oj,då! vet du hur gamla dom är?

Nej, men de var bebisar iaf. Inte jätte små men de har ju växt;)
Men iaf så bytte jag mat i skålen och lade bara ner lite och nu åt de lite:)
Kan du känna höfterna och ryggraden tydligt? Hur ser pälsen ut? Har du förändrat något i deras kost på senaste? Hur gammal är gerbilen?
Det första jag skulle göra är att kolla tänderna. Sen kan jag säkert ge lite fler tips om du berättar mer om situationen.

De äter nu och gräver som vanligt, fattar inte var som varit fel:O

#5 har inte ändrat ngt på maten;)

Jag tror faktistk inte att jag behöver hjälp nu, men jag säger till om de ä ngt:) De är ju som vanligt nu och jag kan inte känna benen så mkr, bara det att hon är mkt smalare än den andra. Men det kanske är för att hon rör på sig mer?:P