Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettavel-uppfödning
Läst 1759 ggr
Emelie-tex
0

BEBISAR födda!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

4 st levande små knoddar ligger det och SKRIKER i boet, det var inte poppis att man tog ur mamma ur buren en sväng.

Dock nödvändigt, hittade en död liten tjej. . Rynkar på näsan Men har kollat de levande och det är mat i magen, mamman verkar lugn och fin. Hon har bäddat ner dem så så noga. Kyss

Emelie-tex
0

En till bild

[Tassy]
0

Åh vad härligt att du fick 4 levande små mirakel! Stort grattis!

Emelie-tex
0

#2 Tack :-) är så förbenat glad Skrattande

[Tassy]
0

Tror jag det! Skrattande

southdakota
0

Grattis Skrattande

Emelie-tex
0

Tänkte bjuda på en film med bebisarna bara, men det vart mest att jag pratade med Lina (mamman) som promt skulle upp ur buren och gosa med matte, matte försöker vara lite sådära pedagogisk och förklara att man ska vara med bebisarna. Lina tycker dock att de överlever i boet en stund medans hon försöker ta sig upp till matte Flört

http://www.youtube.com/watch?v=lxyZhOKf2gE

[Matilda92]
0

Grattis! =)

#0 Men bara så du vet så är det inte att rekomendera att ta ut mamman från sina bebisar. Hon blir otroligt stressad av det. Det är bättre att kolla till bebisarna och låta mamman vara kvar i buren så hon ser vad du gör. Ge henne någon godis eller kartong som hon kan vara upptagen med en stund när du snabbt kollar till bebisarna =)

Emelie-tex
0

#7 nej men alltså jag tar inte ut mamman, det är hon som VILL ut, och försöker ta sig upp till mig. Flört Hon litar så mycket på mig att hon inte bryr sig att jag är där och pillar behöver inte lägga in något extra, hon springer omkring som vanligt, klättrar och håller på, stannar upp då och då för att kolla att ungarna är kvar, lägger sig och värmer dem tvättar och håller på, hon sköter sig exemplariskt.

Och i och med att hon så gärna vill upp så fick hon ju komma upp 30 sek eller så, för hennes skull :-)

[Tassy]
0

Det här med att ta ut mamman är väldigt individuellt hur det fungerar, en del blir mer stressad när man bökar runt när hon är med. Man får göra det som passar bäst.

Har man en otrygg hona ska man inte pillra alls, över huvud taget tycker jag, så vida man inte märker att något är fel och måste plocka ut en död unge eller så.

Vill honan upp och springa ett tag så får hon givetvis det här hos mig. Hon vet om bebisarna klarar sig en stund utan henne, annars skulle hon inte lämna dem om hon ä ren god mor, vilket avelsmogna gerbiler i regel är.

tjoffsa
0

Men mammans kompis då?

Emelie-tex
0

# 10 mammans kompis dog för ungefär en vecka sedan tyvärr. Så jag hoppas att en av dessa knodisar är en tjej, även pappans kompis dog förra veckan, så jag hoppas på minst 1 kille och 1 tjej. Men med 4 st borde det ju minst vara det:-) Ytters tveksam till att alla skulle ha samma kön.

Pose-idon
0

Åh! Grattis! Skrattande

//Elin

[Djurlinnea]
0

Så söta :D

Angelclaw
0

Aw, grattis. :)

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

cecilia34
0

åh , vad spännande och mysigt med bebisar     Skrattande

grattis !!

atraxy
0

Grattis! Skrattande

isafisa
0

Stort grattis :D

Emelie-tex
0

Dagens bild :-)

zanrio
0

aw:) *putt*… x)

Pose-idon
0

#19 Ursäkta Zanrio, men varför sitter du och putter upp flera månader gamla trådar? Glad

//Elin

zanrio
0

#20 vill veta vad som hände sen;) fast det är nog inte så många som bryr sig..:P