Mems första kull!
I morse kom Mems ut smal o fin!:))
Har hört små pip men har inte tittat än. Vill inte störa dom än. Några st bör det vara ialla fall om man går på pipen. Båda mamma o pappa verkar må toppen! King ser dock väldigt trött ut. Båda är hos ungarna just nu.:)) Skönt att det verkar gått bra!
Tassy-du hade rätt! De kom i natt..
Dygn 25!
Grattis! 

vad roligt !
stort grattis , du är nästan lite mormor nu då

Vad roligt att de äntligen kommit, grattis 

Tack alla! Kunde inte låta bli att kika…
. Mems och King hoppade glatt ner i transportlådan och mummsade grönsaker medans jag kikade på hur många det blev. Lyfte på maasor av papper
och där såg jag 5 små marsipanisar! Kan vara fler…Ville vara snabb men hann ta några kort med dotterns superbraiga kamera! Faktisk bra att ta kort för då ser man dem ordentligt!
De var ju pytte små,
mindre än jag trodde att de skulle vara. Varken Mems eller King fattade att jag spanat in ungarna utan fortsatte att gnaga o mumsa på grönsakerna..jo,jag var snabb..tog 1 1/2 minut att kolla.
Här är första bilden.

Gud så fina! :D
//Elin
#6 jag lugnar mej nog nån vecka med den kommentaren:P

#7 Haha
! Jo,de blir ju sötare med tiden! Mina barn tycker att de ser läbbiga ut. Jag tycker nog att de är rätt söta/fina nu med.
#7 Här är vi petiga 
//Elin

#9 hihi Det jag är facinerad av är hur små de är! Vart verkligen förvånad!

just gerbilbebisar har jag ingen direkt personlig erfarenhet av. men haft möss och råttor. och de är inte gulliga de heller. Fast inget slår nog igelkottar:S ser ut som en pinkis nån har trampat på.

haha måste jag se om jag hittar en bild på!
http://hem.bredband.net/egyptiska/en-kull.htm
dessa är inte fullt så unga som jag tänkte mej. men man får endå en bild av vad det e frågan om.

#14 Vilka häftiga bilder! Igelkottar är ju såå söta. Var ju bilder på en nyfödd!
Jag tyckte den var söt…host,host.. Otroligt pluttig och taggarna som låg under huden o reste sig fem min efter födelsen!
Tur gerbiler inte har taggar!

Tog nya bilder på de små och nu börjar man ana lite färger..
ja ialla fall på två av dem som jag tror blir agouti. Inga med röda ögon ser det ut som. Två av de "ljusa" börjar få mörkare svans..Vad tror ni?? Agouti o Grey Agouti var de två mest väntade färgerna..sen black,slate,DEH,polar fox . Black o slate verkar ju gå bort.
Gissa gärna!!

Jag tror dom mörkare är Agout, dom ljusa kan nog vara Polarfox och/eller DEh :)
//Elin

åå… Jag vill oxå ha små sötnosar :-)

Kanske de ljusa är grey agoutisar?

Rosa bebisar med mörknande svans.. återstår att se om de mörknar på öronen oxå ;) Tycker det ser ut som agouti o DEH jag ;) de där små e:na har en förmåga att visa sig om de finns där. Grattis till bebisarna :)
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida

Blir spännande att se…:))Ska titta o ta nya kort på fredag igen. Agouti är nog de två mörka ialla fall. Det har hänt så mycket bara på två dagar med de små liven

åh , de är så fina . ska du behålla dem eller vad är tanken?

och så urgulliga små igelkottisar 

#24 Jag har tänkt att behålla en eller två tjejer och två eller tre killar. Sen blir det en kull till och jag vet ju inte vilket kön det är än
. Det lutar ialla fall åt att jag behåller fem st ur de båda kullarna och säljer de andra om de blir sålda förstås
.
Tog en ny bild..var inte meningen från början men föräldrarna tiggde o var pigga så de hoopa in i transporten o käkade..då passade jag på och man ser lite förändringar vid öronen o lite över nosen på två av de ljusa…längtar efter lite päls så man får en aning vilken färg det kommer bli
! Väldigt spännande att följa utvecklingen för de växer så det knakar de små mullisarna
.

Mörka öron o mörk svans.. håller kvar vid DEH ;)
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida

#26 Vi får väl se
Jag har ingen aning men de har ju små mårrhår nu, ljusa..men det kanske de är i början? Två av de små har mörknat mer på öronen än den tredje och svansarna är halft mörka.Den tredje är inte svansen mörk knappt någonting. Ska se hur pigga Mems o King är imorgon om jag kan ta kort då. Det händer en hel del på bara ett dygn. Till söndag borde det väl börja komma lite stubb kanske. 
Tror också det är DEH. Fast det brukar ta lång tid innan man ser vilken färg det är på "gula" gerbiler :P
//Elin

ja , tiitta . där ser jag små ljusa morrhår faktiskt . gulligt 

Idag ser man att det nog blir deh. Ena ljusa har fått fjun
men en av de ljusa är mer rosa fortfarande men det kanske tar olika lång tid? Jag blir förundrad över hur fort de utvecklas!
På ett dygn händer det otroligt mycket och vad söta de är nu
!
# 26,28 Jag tror att ni gissat rätt!
Här en bild på de tre som ser olika ut.

DEH, agouti och PF 

#33 Jag är helt "grön" när det gäller att se färger men tror oxå att den ljusaste kan något annat än deh..polar fox vore inte dumt
!

#36 inga fler bilder? vet att jag e sen, men kul o kolla:D