Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettavel-uppfödning
Läst 1656 ggr
Asa-S
0

Mems första kull!

I morse kom Mems ut smal o fin!:)) GladHar hört små pip men har inte tittat än. Vill inte störa dom än. Några st bör det vara ialla fall om man går på pipen. Båda mamma o pappa verkar må toppen! King ser dock väldigt trött ut. Båda är hos ungarna just nu.:)) Skönt att det verkar gått bra!Glad Tassy-du hade rätt! De kom i natt..Skrattande Dygn 25!

[Tassy]
0

Grattis! Skrattande

cecilia34
0

vad roligt !

stort grattis , du är nästan lite mormor nu då  Flört Skrattande

southdakota
0

Vad roligt att de äntligen kommit, grattis Skrattande

Asa-S
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack alla! Kunde inte låta bli att kika…Skäms. Mems och King hoppade glatt ner i transportlådan och mummsade grönsaker medans jag kikade på hur många det blev. Lyfte på maasor av papperFlört och där såg jag 5 små marsipanisar! Kan vara fler…Ville vara snabb men hann ta några kort med dotterns superbraiga kamera! Faktisk bra att ta kort för då ser man dem ordentligt!Skrattande De var ju pytte små,Förvånadmindre än jag trodde att de skulle vara. Varken Mems eller King fattade att jag spanat in ungarna utan fortsatte att gnaga o mumsa på grönsakerna..jo,jag var snabb..tog  1 1/2 minut att kolla. 

Här är första bilden.

Asa-S
0

Andra lite ljusare bildSkrattande

Pose-idon
0

Gud så fina! :D

//Elin

Ladyinred
0

#6 jag lugnar mej nog nån vecka med den kommentaren:P

Asa-S
0

#7 HahaSkrattande! Jo,de blir ju sötare med tiden! Mina barn tycker att de ser läbbiga ut. Jag tycker nog att de är rätt söta/fina nu med.Glad

Pose-idon
0

#7 Här är vi petiga Flört

//Elin

Asa-S
0

#9 hihi Det jag är facinerad av är hur små de är! Vart verkligen förvånad!FörvånadGlad

Ladyinred
0

just gerbilbebisar har jag ingen direkt personlig erfarenhet av. men haft möss och råttor. och de är inte gulliga de heller. Fast inget slår nog igelkottar:S ser ut som en pinkis nån har trampat på.

tjoffsa
0
Asa-S
0

#11 Skrattande haha måste jag se om jag hittar en bild på!

Ladyinred
0

http://hem.bredband.net/egyptiska/en-kull.htm

dessa är inte fullt så unga som jag tänkte mej. men man får endå en bild av vad det e frågan om.

Asa-S
0

#14 Vilka häftiga bilder! Igelkottar är ju såå söta. Var ju bilder på en nyfödd!Skrattande Jag tyckte den var söt…host,host.. Otroligt pluttig och taggarna som låg under huden o reste sig fem min efter födelsen!FörvånadFörvånad Tur gerbiler inte har taggar!

Asa-S
0

Tog nya bilder på de små och nu börjar man ana lite färger..Flörtja ialla fall på två av dem som jag tror blir agouti. Inga med röda ögon ser det ut som. Två av de "ljusa" börjar få mörkare svans..Vad tror ni?? Agouti o Grey Agouti var de två mest väntade färgerna..sen black,slate,DEH,polar fox . Black o slate verkar ju gå bort.Flört Gissa gärna!!

Asa-S
0

Bild två..Vad tror ni?

Asa-S
0

Fyra av de små..De börjar bli knubbigaKyss!

Pose-idon
0

Jag tror dom mörkare är Agout, dom ljusa kan nog vara Polarfox och/eller DEh :)

//Elin

Emelie-tex
0

åå… Jag vill oxå ha små sötnosar :-)

Asa-S
0

Kanske de ljusa är grey agoutisar?

Solaika
0

Rosa bebisar med mörknande svans.. återstår att se om de mörknar på öronen oxå ;) Tycker det ser ut som agouti o DEH jag ;) de där små e:na har en förmåga att visa sig om de finns där. Grattis till bebisarna :)

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Asa-S
0

Blir spännande att se…:))Ska titta o ta nya kort på fredag igen. Agouti är nog de två mörka ialla fall. Det har hänt så mycket bara på två dagar med de små livenKyss

cecilia34
0

åh , de är så fina .  ska du behålla dem eller vad är tanken?

Glad

och så urgulliga små igelkottisar Kyss

Asa-S
0

#24 Jag har tänkt att behålla en eller två tjejer och två eller tre killar. Sen blir det en kull till och jag vet ju inte vilket kön det är änFlört. Det lutar ialla fall åt att jag behåller fem st ur de båda kullarna och säljer de andra om de blir sålda förståsFlört.

Tog en ny bild..var inte meningen från början men föräldrarna tiggde o var pigga så de hoopa in i transporten o käkade..då passade jag på och man ser lite förändringar vid öronen o lite över nosen på två av de ljusa…längtar efter lite päls så man får en aning vilken färg det kommer bliSkrattande! Väldigt spännande att följa utvecklingen för de växer så det knakar de små mullisarnaKyss.

Solaika
0

Mörka öron o mörk svans.. håller kvar vid DEH ;)

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Asa-S
0

#26 Vi får väl seFlört Jag har ingen aning men de har ju små mårrhår nu, ljusa..men det kanske de är i början? Två av de små har mörknat mer på öronen än den tredje och svansarna är halft mörka.Den tredje är inte svansen mörk knappt någonting. Ska se hur pigga Mems o King är imorgon om jag kan ta kort då. Det händer en hel del på bara ett dygn. Till söndag borde det väl börja komma lite stubb kanske. Skrattande

Pose-idon
0

Tror också det är DEH. Fast det brukar ta lång tid innan man ser vilken färg det är på "gula" gerbiler :P

//Elin

cecilia34
0

ja , tiitta . där ser jag små ljusa morrhår faktiskt . gulligt Kyss

Asa-S
0

Idag ser man att det nog blir deh. Ena ljusa har fått fjunSkrattande men en av de ljusa är mer rosa fortfarande men det kanske tar olika lång tid? Jag blir förundrad över hur fort de utvecklas! FörvånadPå ett dygn händer det otroligt mycket och vad söta de är nuGlad!

# 26,28 Jag tror att ni gissat rätt!Skrattande Här en bild på de tre som ser olika ut.

Asa-S
0

En på hela gänget!Skrattande

Asa-S
0

En till..Flört (känns som man fått barn själv)

[Tassy]
0

DEH, agouti och PF Skrattande

Asa-S
0

#33 Jag är helt "grön" när det gäller att se färger men tror oxå att den ljusaste kan något annat än deh..polar fox vore inte dumtTungan ute!

Asa-S
0

Sista bilderna i den här tråden..sen får det bli en ny när pälsen kommit!Skrattande Så här söta är de dag 6Kyss Det här med färger är förvirrande…Två agoutisar,En DEH de andra två?? PF eller silver nutte? Ja, nu ska jag inte kika förrens på måndag…jo,jag stålsätter migSkrattande!

Asa-S
0

Det går undan!SkrattandeRiktigt snabba är dom!

zanrio
0

#36 inga fler bilder? vet att jag e sen, men kul o kolla:D