Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettbilder-berättelser
Läst 1504 ggr
Marvelicious
0

gerbilers små hyss

Det skulle va skoj om ni ville dela med er av era gerbilers små hyss och påhitt och egenheter :)

Jag lät en gång mina gerbiler springa omkring i vardagsrummet, såklart satt jag hela tiden och höll koll på var de befann sig. Ibland kommer dom till min hand för att sno lite godis som dom tuggar i sig innan de på nytt springer iväg. Men den här gången vägrade Chiquita låta sig fångas när jag tyckte det fick räcka. Hon gömde sig under en säng och att börja krypa dit för att få tag i henne vore ju lönlöst, hon skulle ju bara bli rädd och springa iväg nån annanstans. Förr eller senare brukar de ju våga sig till handen då jag viftar med ett solrosfrö, men denna gången envisades hon ända tills jag gick och hämtade en STOR cashewnöt, DÅ tyckte hon det var värt mödan att komma fram till mig… ;)

(normalt bryter jag cashewnöten i många små bitar, tycker det blir för mycket att ge en hel)

[Tassy]
0

En av mina två första gerbiler rymde, och på den tiden hade vi hundar med rejält med långt hår under halsen, vid frambenen. En dag vägrade ena hunden att kliva upp när vi skulle gå ut. Vi provade med godis och allt möjligt… Men nej, han bara låg där och blängde på oss.

Så jag beslutade mig för att ta på kopplet och försöka få upp honom, och gissa om jag blev förvånad när jag ser ett litet argentefärgat huvud sticka upp där i allt det vita lurvet haha! Cool Där hade den lille gynnaren byggt sig ett bo. Varmt och gott!

Pose-idon
0

#1 haha aww ^^

//Elin

cecilia34
0

#1 den var go , de blev kompisar där   Skrattande

Gerbilflicka
0

En gång när Raggsocka var ung och jag bodde hemma så hade jag honom ute på sängen medan jag läste, men så råkade jag somna. När jag vaknade var Raggsocka borta och jag hittade honom i min garderob där han hade gnagt sönder flera lager tröjor för att boa… Jag tyckte det va charmigt men min mamma blev mindre imponerad. Cool

Pose-idon
0

#4 Raggsocka ville träffa lite andra sockor! Cool

//Elin

Denna kommentar har tagits bort.
Gerbilflicka
0

#5 Hahaha Skrattande Värsta "skriet från vildmarken"

Pose-idon
0

#7 Precis Tungan ute

//Elin

atraxy
0

En gång när min syster och jag släppte ut våra små på rastning i köket så fattade Athena tycke för hennes tröja och tyckte att det var kul att klättra upp innanför den vilken hon också gjorde och kom sedan ut genom armen. (Det var en långärmad tröja) Skrattande

Marvelicious
0

#9: min Bianca älskar att springa i min tröjärm :D

zanrio
0

Innan hade jag alltid mina gerbiler ute på morgonen innan skolan, hade då morgonrock på mig och de sprang och gömde sig så att man knappt kunde hitta demSkrattande Men sedan märkte jag att de gnager sönder kläderna medans de kryper omkring, mindre kulTungan ute

old_Louisez
0

11# haha ;)

atraxy
0

#11 Det med att dom gnagar hål i kläderna har jag också fått erfara. Har ett hål i knävecket på ett av mina par byxor eftersom tjejerna tyckte att det var superkul att va där inne när dom var ute och rastades. Så byxbenen är ett förbjudet område för dom numera. =P

zanrio
0

#13 ibland när jag tar en tröja så är det hål i den, o då kan man ju undra varför man inte sett det tidigare.. x) Men man ser ju inte/märker inte när de "äter" på kläderna heller:O

atraxy
0

#14 haha..nä, man gör ju inte det. =P En av våra älskar att klättra upp innanför tröjan längs med ryggen och sen ut genom ärmen om man har långärmat på sig. =)

zanrio
0

#15 hahaSkrattande