Nytt försök - håll tummarna!
Skulle städa åt muslingarna idag tänkte jag.. behöver köpa mer spån så jag tänkte börja hos Bella o Sushi eftersom jag fortfarande har dem på blandning av toalätt och spån. Började plocka ur lite saker ur buren o tänkte att det är bäst jag kollar läget i holken eftersom jag har känt att Bella varit rundare om magen.
Där, låg det en stor bebis. Med mat i magen. Den är dubbelt så stor som de som dog.. men ensam o andra sidan.. om den är född inatt eller igår.. det vet jag inte. Hade inte tid att titta så noga igår. Kollade bara så alla hade vatten o mat. Så hur ny den är vet jag alltså inte.
Nu återstår att se om den överlever. Bella är mycket lugnare den här gången. Kom upp o gosade med matte och softar runt. Så fort hennes make kommer i närheten av hennes rumpa tar hon tillflykt in till bebisen. Satte timer en gång när hon gick in o hon va där nästan 10 minuter. Så förhoppningsvis går det bättre den här gången. Trots att den är ensam.
Jag tar inte ut något i förskott. Men ååh va härligt det vore om den kunde få överleva. Hjälp mig hålla tummarna för att Bella får igång mjölken o klarar att hålla bebisen vid liv.
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
Håller alla tummar jag har!
Hade den mat i magen så var ju mjölken igång, då får vi hoppas att den inte sinar bara!
Man kanske skulle uppfinna en mjölkmaskin i gerbilstorlek? 

De förra hade mjölk i magen de oxå. Råmjölken finns ju alltid där. Det är frågan om hon får igång den riktiga mjölken sen.
Does it become a walk?
/Ida

Hepp.. inte heller denna gång gick det.. trots att hon verkligen försökte.. :(
Does it become a walk?
/Ida

Awww :(
ash då, tusseliten
tänker du ge det ett sista försök?

Ja, ett sista försök blir det. Hann inte få hem något avelspar nu.. så vi får se.. en chans till får hon. Vill så gärna ha små Bellabebisar
Does it become a walk?
/Ida

jättetråkigt 
Åååh så synd :(
//Elin

Mm.. att det ska vara så svårt.. Men nu får hon en chans till.. o nu ska vi se till att vi har det där andra avelsparet här så vi har backup ifall det blir en sista kull.
Does it become a walk?
/Ida

Har du bild på Bella?:)
Vill gärna se;)

finns bild på www.vastergardsgerbiler.se
Har ingen bild just nu.
Does it become a walk?
/Ida

#12 ok:)