Helt ifrån mig!!
God morgon folket!
Idag när jag vaknade (03:40) för att jag var törstig, så gick jag förbi Zindy & Zimbas bur, och hur trött jag än var så ville jag se hur sött dem sover ( älskar att titta på dem ) .. då ser jag att buren är öppen .. ( dem har en Dunabur för tillfället ) Dem var borta!!
Jag väckte min sambo som skulle upp och jobba om några timmar, men efter att letat igenom hela lägenheten utan ett spår så gick han och la sig igen, och jag brast ut i panik! Gråtit flera timmar, är så rädd om mina små troll .. Letar och letar men hittar dem inte :'( .. Dessa är ju så små i växten också.
Har ställt fram ost, sallad, mat, vatten på golvet för att se om de kommer fram.
Vår hund han ser också ut att vara helt ifrån sig. Eftersom att dessa vart frånstötta av mamman så har de blivit så att jag hållt på och grejat med dom mkt och då har vår hund van sig såpass vid dem så han tror att dessa är hans bebisar..
Usch så hemskt!
Vet hur det är när ens gerbiler försvinner och mina inte hittar dem, jag håller tummarna att du hittar dem!
//Elin
Jaa, hade vart skönt att vara se dem springa över golvet iaf så att jag vet att dem inte fastnat någonstans och är skadade :/
lägg ut mjöl i alla dörrhål och där du misstänker att dom är, och gärna något sött, typ honung. Sedan ser du om de har varit framme.

Men , neä , vilken panik . Hoppas de dyker upp välbehållna
om du går runt med hunden, reagerar den annorluna någonstans? Stannar upp och lyssnar? nosar? gnyr? krafsar någonstans?
Hemsk tanke, men kan hunden ha ätit upp dem?
Jag vet inte om han gjort det, men jag tog upp Malte (en av un garna) och honom brydde han sig inte om mer än att tvätta honom.
Det var inatt, hunden började titta massa i ett hörn och gny lite men när jag tände lampan så la han sig ner och ingenting var där.. han gjorde detsamma imorse, började gny..
Hundar är ju väldigt mycket känsligare för både ljud och dofter, så reagerar hunden så finns dom nog där någonstans får man hoppas.
Jo, jag hoppas verkligen det!! Drömt två gånger i rad att jag hittat dem, så jag hoppas att jag gör detta.
Om du inte hittat dem i hela huset är de antagligen genom något hål eller rör i väggen!
#9 jag antar det eller så har hunden tagit dem :(
10:Nejdå inte hunden med tanke på det du skrev att han pussade på den,de flesta hundarna jag känner skulle/har bara nyfiket gått mot dem men de skulle aldrig äta dem.
Men väggar och golv är ju råttors specialltitet.
#11 jag hoppas verkligen det är som du säger.. att de dyker fram snart!!

Hur har det gått? *håller tummarna*
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!

Har du hittat trollen?