Nyinköpta saker
Fick in en extra "slant" idag och den slanten fick vingar och flög sin kos, men jag hoppas Sandy & Hjortron blir glada iallafall 
Jag är expert på att skämma bort djuren, så idag har vi inhandlat 2 hus i olika modellar (av trä), 1 trästock med gångar i, 2 matskålar, en påse dyrt(!) gerbilfoder som jag tänker använda som kompletering till egen blandning, lite sand att ha i deras sandburk, har beställt mer sand + spån, köpte lite torkade grönsaker, mm på lösvikt, detta gick på strax över 1000kr.
Imorrn ska vi köpa ett akvarium 250 Liter, Längden:ca 110 cm, Bredden:ca 46 cm, Höjden: ca 50 cm, hittade "billigt" på annons för 500kr.
Ajajaj vad det svider i plånboken, men å andra sidan så är de små pälsklingarna värda vart enda öre 
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Hoppsan, det var ingen liten peng :P Vi är ett galtt gäng här inne som är precis som du när det gäller att skämma bort de små ;P

#1 haha, tur att jag inte är ensam 
Hade först tänkt köpa ett akvarium på 144liter, men det var redan sålt, sen sg jag detta för samma summa men något större 
_**/Mvh Anne

Ja, du är sannerligen inte ensam. Har jag nämnt att ingen av mina flockar bor i mindre än 160 liter? Och där letar vi större för att byta ut det "lilla". I vardagsrummet har vi ett kar på 1125 liter står. Delat på tre visserligen ;)
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
Jag känner igen det där, hade strax under 1000 lappen kvar av lönen och 15 dagar till nästa lön när jag rammla över en jätte billig 3 våningsbur till kaninen för 695 kr, tror ni jag kan låta bli? NEJ! :P Men det var trotts allt jätte billig!
Hälsningar Malin

Hehe :-) Du behöver inte änna dig utanför, här bor de i minst 130l och har massor med saker, var tredje mån ungefär så handlar jag för 500-1500(ca) då blir det gansa mycket saker tillslut :-)

Låter bra att jag inte är ensam om att skämma bort djuren 
_**/Mvh Anne
hihi så kul att de ska få bo stort igen :D Sitetr jag med och kikar på akvarium, vill få bort alla samlor

#7 Hade det funnits plats och ekonomi till ännu större så hade de fått det, men detta bör nog kunna bli ganska lagom till dessa 2 småttingar 
Samla-lådan som vi fick med komemr att få agera prylförvaring eller till att ha dem i tillfälligt vid burstädning.
_**/Mvh Anne
#3 Då är den ju 3 m lång!
Haden en gång i tiden ett 720 liters akvarium med några paronhajar i. Den var 2 m. Det var stort! Vad är då inte den hel kubikmeter plus lite till?
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!

#9 Näedå, bara 2,5 meter ;)
Does it become a walk?
/Ida
Haha, dom flesta här inne skämmer väl bort sina småttingar ;) Det gör jag med =P
Mina gerbiler har fått ett eget rum. Så nu kan jag ha en stor hage till dem. Tänker gerbilsäkra rummet så att de kan springa runt på hela. Burarna står på hyllor så att golvet ska bli fritt och fullt med leksaker åt dem.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!
jag såg en skål på ikea som jag vill ha, tror den skulle funka jättebra att hänga i samla, kanske inte att ha sand i, men som sov/lek eller t.o.m. som matplats. bra storlek också:
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70105659
så klart fanns det inga lock till samlan när jag var dit >.< så det blev inga inköp alls :p
Var förbi en djuraffär på väg hem från gävle och köpte "hö-rör" till mina möss dock. de ser ut som de där små bollarna men det är som en krans… inte lämpligt till gerbiler dock haha lika bra att ge dem sedlar att gnaga på direkt istället.

#13 Jag har haft såna höbollar till mina. Tycker de är utmärkt eftersom det ger dem både ett mysigt hus och lite att gnaga på ;)
Does it become a walk?
/Ida
jasså, trodde inte de skulle hålla i mer än 10 minuter ;O

Jodå, jag köpte iofs rätt stora bollar. Men de räckte ett par månader iaf.
Does it become a walk?
/Ida

Akvariet som jag skrev om i #0 blev inget av då säljaren bara strulade hela tiden, men på onsdag åker vi och köper ett annat akvarium på 250 liter med stativ för 550kr istället 
Sen måste jag "bara" hitta ett nät/galler och träbitar att göra ett lock av innan gerbilerna kan flytta in i sitt nya akvarium.
_**/Mvh Anne

Välkommen i klubben vad gäller bortskämning :D Undrar hur mycket jag gör av med i månaden på mina pälsbollar…vill nog inte veta exakt :P
Medarbetare på fantasy.ifokus

Jag har inga pengar, men så fort jag får pengar blir det alltid ngt till mina sötnosar. Även om de behöver det eller inte:D Älskar att se när de blir så glada och ska utforska allt nytt!
Alla skämmer nog bort sina små alltid :) Köper inte så ofta utan tar var jag hittar i skogen :D Det är alltid roligt med en rot eller ett stenhus att gömma sig i :D