Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettburar-inredning
Läst 3403 ggr
JessicaN
0

Tak till akvarium

Jag och min man har i planerna att skaffa några gerbiler och därför letar vi nu efter ett akvarium att ha dom i men då kommer frågan, hur löser vi det med tak?

Hur har ni gjort till era gerbiler? Visa gärna bilder :)

Vi har katter här hemma som gärna hoppar upp och spanar så något som gör att varken katterna kan få in tassar och att gerbilerna helst inte får ut nosen skulle va bra, och helst något som är hårt som inte rasar in om katterna hoppar upp på det..

Vill gärna sätta fast det i akvariet på något sätt så inte katterna kan putta bort det (dom är väldigt smarta och listar snart ut hur dom får bort locket om det inte sitter fast..)

Tack på förhand!

[Tassy]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Du kan vända dig till en plåtslagare och be att få perfaplåt (hålplåt) tillsågat i lagom rutor till akvariumet om det finns lister att lägga locken på. Det har jag gjort, sen på ena akvariumet ligger locket mot en glaslist och där har jag fäst möbeltassar, annars har jag som på denna bild locken vilandes på listerna bara. Sedan kan man lätt skruva fast ett handtag/knopp i något av hålen. Glad

Garanterat kattsäkert!

JessicaN
0

#1 Ja, det där såg ju bra ut :)

Kan man sätta fast den på något sätt så att plåten inte flyttar sig "av misstag"? (läs av katterna)

Fler med bilder..? :)

[Tassy]
0

Plåtarna ligger helt stilla då de vilar på kanter i den bruna ramen, så de kan inte glida åt något håll. Dessutom är dom såpass tunga att en katt inte kan flytta dem ändå Glad iallafall ingen vanlig katt.. Den som rubbar ett sånt där flak vill inte jag möta i en mörk gränd Tyst

Morotspaj
0

Ungefär hur mycket kostar tillsågad hålplåt? :)

[Tassy]
0

jag gav 200 för mina 4 lock, fast det var lite kompispris med i bilden, betalade bara materialet.

Morotspaj
0

Okej. :) Jag såg inte svaret förrän nu, men jag fick också ge 50 kr för ett lock. :D

[Tassy]
0

så bra Skrattande