Delbar bur sökes.
Hej!
Jag skulle behöva en delbar bur för att få två av mina tjejer ska försöka bo ihop. Men det finns tydligen inga att köpa eftersom dem blir för små enligt djurskyddslagen.
är det någon som har någon annan ide på att bygga en delbar bur??
mvh Ratwoman

Är det vuxna tjejer kan du lika gärna strunta i det. Det kommer inte att gå att få ihop dem.
Men som delad bur kan du ta en Samla tex och en gammal gallerbur som du slaktar och så tar du en del av gallret o delar av samlan med det.
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
Hej Solaika.
När du säger vuxen-vilken ålder talar vi? 6 månader o äldre?
jag vet inte vad samla är för något…??
Så min tjej Violet kommer få leva ensam om hon är äldre än 6 månader?? det är inte bra….. är det samma för killar??
mvh: ratwoman
Om den ena är runt 6 månader så är det bästa att sätta ihop med en unge på 6 veckor.
Om båda är könsmogna så KAN det gå men det är väldigt osäkert och tar väldigt lång tid om det nu fungerar. Jag har bara lyckats med det en gång och då var det systrar som bott ihop tidigare och bara varit isär några veckor.

Att sätta ihop könsmogna ska man absolut inte göra om man inte är van.. och egentligen inte då heller.
Den vuxna honan kan du sätta ihop med en bebis på ca 6 veckor. Det går bra. Men om båda är vuxna bör du inte ens försöka. Då får du skaffa varsina bebiskompisar till dem.
Samla är en plastlåda som finns på IKEA.
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
Hej allihopa.
Tack för era svar. Hon är född i maj men ändå aggressiv mot den som är född v:26 juni/juli månad. Eller måste Voliet som är född i maj-2010 vara könsmogen för att det ska fungera??
Ah; dem lådorna har jag tre styckna av. Men då måste jag borra hål i sidan så gallret kan fästas någonstans..annars får jag sitta och hålla i gallret det är lite jobbigt. sen ska dem ju gärna bo så ett tag tills dem går ihop.
mvh Ratwoman