Viktökning, hjälp?
Jag har just nu 2 små töser, dom är 15 veckor nu.
Athena ökar bra i vikt medans Artemis inte riktigt hakar på lika bra…Hon mår inte dåligt och har samma energi som Athena däremot.
Men hon är så smal och jag vill hjälpa henne på traven innan det blir något mer av det.
Har just nu pumpafrön som tillskott som är väldigt feta men hört talas om att barnmat ska vara bra för viktökning? Är det så?
Eller har ni andra tips om hur jag kan hjälpa min lilla tös lite på vägen?

Ok, hittade nu när jag kollade igenom lite mer noga i forumet att vissa gerbiler är mini-små och tar tid att växa till sig…Kan ju vara så eftersom Artemis är frisk i övrigt O.o

En del gerbiler blir aldrig stora. Min äldsta tjej har alltid varit och kommer alltid vara pytteliten. Hon väger mellan 55-60 gram. Blir inte större helt enkelt. Men se till att hon får i sig proteiner. Det är viktigast. Sen är mandelspån och pinjenötter populära godisbitar som ofta ger lite viktökning.
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida

viktigt är också att ha en bra sammansatt kost. Hade förut problem med undervikt. Man ser ju skillnad om de handlar om småväxthet och undervikt. Köper färdigt sammansatt foder till gerbiler numer och nu är de jättefina i lagomt hull =)