Åsikter om gerbil bollen
har en sån men dom springer inte dom sover i den asså dom somnar om dom sitter i den

Haha vad sött <3

Min åsikt - NEJ!! USCH!! Den är precis lika illa som ett hjul.. katastrof för deras ryggar.. Nej nej nej NEJ!
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida

#3 Okej jag tänkte också så förut, sen tänkte jag - dom kommer ju högst springa där i 10min några dagar i veckan. Hjul har man ju bevisat är dåligt för gerbiler, men med hjul så har dom tillgång att springa där i dygnet runt, det har dom inte med boll.
Så därför står på kanten med valet ifall det är bra eller dåligt att låta gerbiler få motionera sig i en sån.

Jag säger ändå nej.. det är mycket bättre för dem att få springa i sängen eller i badkaret eller allra helst på golvet i ett gerbilsäkrat rum. Oavsett tiden så är det inte hälsosamt att springa med kroppen felböjd. Tänk dig själv att springa med näsan upp i vädret o ryggen böjd bakåt. Dessutom är det plast som blir varmt.. Näe, tack.
Does it become a walk?
/Ida
Rent och skärt djurplågeri. Det är värre än att ha ett springhjul, för man låser faktiskt in dem i bollen. De brukar få panik och bland annat kissa ner sig i sådana bollar. Jag har själv haft en som liten och sett i praktiken hur illa det faktiskt är. Angående kroppen som far illa så har Solaika helt och hållet rätt. Svansen är en förlängning av ryggraden, så ner på golvet med dig och spring i typ brygga eller nåt… Skönt?! Föreställ dig sedan att du är inlåst i en plastboll som är dåligt ventilerad. Förstår du bättre nu?

Förlåt ville inte göra någon upprörd. Jag förstår vad ni menar, jag köpte en sådan förut och jag har haft dom i den några få gånger, då jag inte visste hur bra eller dåligt det var för dom.
Känner nu att jag ska göra mig av med den istället, troligtvis sälja till någon som har en hamster.

#7 Det låter bra. Vi menar inte att låta så hårda. Men ibland blir man upprörd över saker som säljs till helt fel djur och då drar känslorna iväg med en. Bra att du tar till dig av vad vi säger iaf.
Does it become a walk?
/Ida
#7 Förlåt om jag verkade hård, men ville verkligen förklara ordentligt så att du förstod varför vi så envist pratar ner denna boll. Så jag tänkte att det var lika bra att förklara "en gång för alla"
Bra att du gör dig av med bollen.

#8 #9 det är ingen fara :)
Innan jag köpte bollen så letade jag på flera ställen ifall det stod någonting om boll till gerbiler. Det stod nästan bara om springhjul överallt och inget om springboll så därför trodde jag att boll kunde vara en kul grej för dom
Tur jag gjorde den här tråden