Konstig!
Igår när jag kom hem och skulle kolla till Pokerface och Discostick så märkte jag att något var konstigt med Pokerface…Jag tog upp han i knät och han bara burra upp sig och så såg man hur magen gled som in och kinderna också. Han kröp sedan upp i min hand och då köde jag hur kall han var. Inte som Tinki var,varm och så. Utan kall. Inte iskall men kallare än Tinki. När han satt i handen så började han plötsligt att darra. Han darrade länge. Jag gav han lite solfrosfrön och han åt då och senare drack han också. Jag tog med han hit till mormor för att jag skulle kunna ha mer koll på honom. Och nu är han helt normal igen…
Vad kan det ha varit? Jag vill gärna veta så snart som möjligt!…
Oj, det lät inge vidare. Hur har temperaturen och luftcirkulationen i buren varit?
Det är svårt att gissa vad det kan ha varit, men om det händer igen så kanske det behövs ett besök hos en smådjurskunnig veterinär.
#1 Temperaturen är nog kring 22 nu och luftcirkulationen är bra. Jag har inte vetat hur det varit under den senaste veckan när vi varit i stugan och mamma har kollat till dom varje dag.
Okej. Jo jag får väll göra det då…
Nej lät ju inge bra :( ja om han visar upp samma sak igen så är nog veterinären ett bra alternativ. Håller tummarna för att det inte visar sig igen!
#3 JA! Det har inte gjort det än så länge och det är jag glad för! Han är helt normal nu och han är pigg och glad som alltid! (: Hoppas det inte blir så igen! :)